Poštovné letos před Vánoci odpustí výrazně více e-shopů

Ve středu 18. listopadu se zapojí 1500 e-shopů do akce Den dopravy zdarma, při němž prodejci zákazníkům nabídnou bezplatné doručení zboží. Obchodníci čekají, že středa bude patřit k nejsilnějším prodejním dnům předvánoční sezony na internetu. „Na základě zkušeností z minulých ročníků očekáváme růst obratu až o 30 procent,“ uvedla Andrea Čižmářová z e-shopu Kasa.cz.
Mezi obchodníky, kteří se letos účastní, jsou například Kasa.cz, Mironet.cz, Parfemy.cz či Sportobchod.cz. Bezplatné doručení zboží nabídnou i další velcí obchodníci jako Alza.cz či Datart. Den dopravy zdarma začne ve 12:00 a skončí o 24 hodin později.

Vánoční nákupy začínají na internetu zvolna v průběhu listopadu a vrcholí zhruba dva týdny před Vánoci. „Díky rekordní účasti e-shopů z různých segmentů zboží očekáváme, že z pohledu počtu objednávek bude letošní Den dopravy zdarma jedním z klíčových dnů vánoční sezóny,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel srovnávače cen Heureka.cz, který akci pořádá.

Bezplatnou dopravu letos nabídnou i další velcí prodejci. „Dny dopravy zdarma u Alza.cz budou zahájeny v úterý 17. listopadu v 00:01 hodin a potrvají po celé tři následující dny, do 19. listopadu 24:00,“ uvedla mluvčí e-shopu Šárka Jakoubková.

Celkem loni lidé při Dni dopravy zdarma utratili 210 milionů korun, zapojilo se 1200 e-shopů. Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134.000. Zákazníci nejvíc objednávali elektroniku, která tvořila 24 procent všech objednávek.

Podle studie e-commerce, kterou zpracovávala Asociace pro elektronickou komerci, hraje právě doprava zdarma zásadní roli pro více než polovinu (53 procent) zákazníků.

Seznam obchodů, které se do akce letos zapojí, je na adrese Dendopravyzdarma.cz. Partnerem akce je i letos doručovací společnost DPD. Inspirací pro Den dopravy zdarma je Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech.

Exit mobile version