Pozvánka: A/B testování pro vyšší výkonnost vašeho webu

Ve středu 22. února od 18 hodin se uskuteční v pražské restauraci Austria bezplatný seminář v rámci cyklu Web Analytics Wednesday (WAW) zaměřený na A/B testování webů. Seminář pořádá společnost Optimics a je otevřen všem zájemcům o problematiku zlepšování výkonnosti webu a o webovou analytiku.

Testováním svých webů se i v Česku zabývá stále více firem, protože vědí, že výkonnost webu má stále výraznější vliv na celou její obchodní úspěšnost. Ty odvážnější zaměstnávají vlastní specialisty a testování u nich není jen nahodilé, ale stalo se pravidelným procesem. Na WAWu vám chceme představit testování v praxi, ukázat zajímavé příklady testů ze světa i z vlastní zkušenosti, vysvětlit hypotézy, které vyšly, nebo naopak nevyšly a proč. Přednášející a jejich vystoupení vám blíže představíme v následujících týdnech na těchto stránkách.

Nezapomeňte si tedy poznamenat do svých diářů termín nejbližšího WAWu:

Kdy: 22. února 2012 v 18 hodin
Kde: restaurace Austria, Štefánikova 18/25, Praha 5 – Smíchov (ukázat na mapě)

Registrace: Aktuální počet účastníků je omezen, proto v případě zájmu co nejdříve využijte registrační formulář, který najdete na centrálních stránkách Web Analytics Wednesday. Pokud se chcete zaregistrovat, klikněte na odkaz Sign up now to attend this event! K registraci vám postačí vaše emailová adresa.

Jak A/B testování probíhá a jaké jsou jeho přínosy?

A/B testování je poměrně nový přístup sloužící k dlouhodobému zvyšování výkonnost webu (konverzní poměr, průměrná výše objednávky). Umožňuje učit se přímo v praxi na reálných návštěvnících – poznávat jejich potřeby a zkoušet různé možnosti, jak je přesvědčit. Nejedná se tedy o žádný laboratorní výzkum, ale o reálná data o reálných lidech – a kdo by měl lépe posoudit úspěšnost vašich marketingových a obchodních konceptů než zákazníci, kteří stejně vždy na konci rozhodnou o jejich úspěšnosti na trhu?

Základem pro A/B testování je vytvořit dvě varianty téže stránky – např. stránky s produktem, stránky s objednávkovým formulářem nebo úvodní stránky. Obě varianty se více nebo méně liší: obsahují odlišné nadpisy, texty, obrázky, tlačítka. Pomocí nástroje pro A/B testování (například bezplatný Google Website Optimizer) zajistíte, že polovina návštěvníků webu uvidí při své návštěvě variantu A testované stránky, druhá polovina pak uvidí variantu B. Nástroj se navíc postará o to, že jeden návštěvník vidí vždy tu samou variantu, žádného testování si tedy nevšimne.

Cílem je zjistit, které z variant povede k lepším efektům (např. větší prodeje nebo cokoliv jiného, co si dáváte na svém webu za cíl – zanechání kontaktu, stažení prospektu…). Jakmile tedy navštíví váš web dostatečné množství lidí, aby se daly z testu udělat statistické závěry, budete z nástroje pro A/B testování hned vědět, která skupina byla pro vás výnosnější, a tedy která varianta je lepší z pohledu prodeje. Úspěšnější variantu nasadíte na web a užíváte si takto zlepšených výsledků.

Exit mobile version