Při internetových nákupech stále více rozhodují recenze prodejců

To je alespoň závěr průzkumu mezi 7 000 uživateli internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz. Podíl lidí, kteří nakupují podle ceny bez ohledu na pověst obchodu od roku 2009 dramaticky klesá.

Asi 89 % českých nakupujících čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 % nakupujících hodnocení po nákupu samo píše.

Nutno dodat, že psaní recenzí si často vynucují samotné obchody, které nešťastné zákazníky spamují požadavky na zhodnocení jejich posledního nákupu.

„Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících důležité. V současné době recenze nesleduje asi jen necelá desetina nakupujících,“ konstatuje Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodává: „Pro zbylých 90 % je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup.“

Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 % z nich,“ uvádí Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce. Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 % nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 %. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 %, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodává Kamil Demuth.

Exit mobile version