Příjmy YouTube v minulém roce činily 4 miliardy dolarů, přesto firma nevydělává

Server YouTube své mateřské společnosti Google nevydělává ani přesto, že jeho příjmy za uplynulý rok činily 4 miliardy dolarů. Uvedl to list Wall Street Journal s odkazem na dva dobře obeznámené zdroje.

I když příjmy YouTube za rok 2014 byly o miliardu vyšší, než v roce 2013, po zaplacení jednotlivým umělcům a velkým studiím za dodávaný obsah a odečtení nákladů na provoz, je YouTube na nule. Pro srovnání, příjmy Facebooku v minulém roce činily přes 12 miliard dolarů, přičemž zisk dosáhl tří miliard. Problémem pro YouTube je to, že mezi jeho hlavní návštěvníky patří teenageři a spousta lidí se dívá na videa z YouTube vložená do jiných webových stránek. To by představitelé Googlu samozřejmě chtěli změnit – cílem je udělat z YouTube portál, který otvíráte každý den, podobně jako zapínáte televizi.

Šéfka YouTube Susan Wojcickiová tak má co dělat a jednoduché to nebude ani s podporou Googlu. YouTube čelí v poslední době velké konkurenci sociálních sítí jako Facebook či Twitter, zatímco firmy typu Amazon a Netflix lákají návštěvníky na svůj originální obsah. Podle odborníků tak YouTube nezbude nic jiného, než taktéž začít tvořit kvalitní původní obsah, podobně jako jeho konkurenti.

Exit mobile version