Prodej potravin on-line roste

ČTK , 09. srpen 2018 11:45 0 komentářů

Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii.

Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz se letos poprvé po téměř čtyřech letech existence dostal do zisku. V rozhovoru s ČTK to uvedl zakladatel společnosti Tomáš Čupr. Letos Rohlik.cz očekává tržby 2,5 miliardy korun, příští rok je chce zdvojnásobit.

"Rohlik.cz se dostal do zisku (EBITDA, tedy před započtením úroků, daní a odpisů) již v prvním kvartále roku 2018. Očekáváme další růst," uvedl Čupr. Počet zákazníků e-shopu se podle Čupra za poslední rok téměř zdvojnásobil, jejich počet ale neuvedl.

Za poslední rok Rohlik.cz rozšířil nabídku čerstvého masa a ryb, farmářských potravin a vína. "Za velmi úspěšné považujeme také zařazení potravin od Marks & Spencer do naší nabídky. Během posledního roku jsme kvůli velké poptávce našich zákazníků rozšířili nabídku na 650 produktů od této britské značky," řekl šéf e-shopu.

Firma také pracuje na vlastní privátní značce. Letos pod ní začala prodávat šunky, jogurty a česká hotová jídla. V blízké době přibudou vejce z volného výběhu, oříšky a další položky.

E-shop zvažuje rozšířit podnikání za hranice. "V současné době analyzujeme další trhy mimo Českou republiku. Kromě Prahy a Brna a okolí jsme nedávno navýšili kapacitu rozvozů v regionálních městech: Plzeň, Liberec, Hradec Králové. Také jsme začali nově rozvážet do chatových v Posázaví, okolí Karlštejna, na Mělnicku a na Slapech," dodal Čupr.

Čupr letos navýšil podíl v Rohlik.cz na 59,82 procenta. Většinový podíl získal koncem loňského roku. Mezi dalšími akcionáři jsou MITON, M&P Investiční či podnikatel Petr Borkovec.

Rohlik.cz patří spolu se službou Potraviny On-line a Košík.cz k největším prodejcům potravin na internetu. Potraviny on-line řetězce Tesco dosáhly ve finančním roce 2016/2017 tržeb zhruba 1,3 miliardy korun. Dále na trhu působí Freshbedynky.cz‎, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i Globus.

Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, uvedla společnost GfK. Ve většině zemí EU se tento podíl pohybuje mezi jedním a dvěma procenty, například v Německu se on-line prodá 1,2 procenta potravin a ve Španělsku 1,7 procenta. V Británii dosahuje podíl potravin prodaných přes internet 6,9 procenta a ve Francii 5,3 procenta.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Umí ještě chlapi řídit IT byznys?

ITBiz.cz , 07. srpen 2018 11:00

Co mají v ČR společného obří IT korporace jako Google, HP, Microsoft, Oracle a nejnověji SAP? Mají v...

Více







RSS 

Zprávičky

Apple prý už nechce sám vyrábět autonomní auta, soustředí se na software

ČTK , 14. srpen 2018 10:55

Manažer Doug Field, který odešel z Tesly, se vrací do Applu....

Více 0 komentářů

Google prý ukládá údaje o poloze uživatelů i proti jejich vůli

ČTK , 14. srpen 2018 09:00

I s pozastavenou historií pohybu prý některé aplikace Googlu automaticky ukládají data o poloze s ča...

Více 0 komentářů

Foxconnu nečekaně klesl zisk o 2,3 %

ČTK , 14. srpen 2018 08:00

Firma čelí riziku nasycení trhu s chytrými telefony....

Více 0 komentářů

Kalendář

22. 08.

25. 08.
Human-Level AI Conference 2018
26. 08.

30. 08.
VMworld 2018 U.S.
31. 08.

05. 09.
IFA 2018

Starší zprávičky

Zranitelnost ve WhatsApp umožňuje manipulovat konverzaci

Pavel Houser , 13. srpen 2018 13:03

Útočníkům se nabízí nástroj na vytváření a šíření dezinformací, které vypadají jako zprávy z důvěryh...

Více 0 komentářů

Před 150 lety se narodil úspěšný italský podnikatel Olivetti

ČTK , 13. srpen 2018 08:00

V 80. letech byla značka Olivetti známá jako jeden z největších výrobců počítačů. Sloužily i při čes...

Více 0 komentářů

Nová služba databáze v cloudu: Oracle Autonomous Transaction Processing

Pavel Houser , 11. srpen 2018 13:46

Vytvoření systému pro řízení databáze tradičně vyžadovalo experty, kteří sestavili na míru přizpůsob...

Více 0 komentářů

Centrum kyberobrany představilo svou strategii do roku 2022

ČTK , 11. srpen 2018 12:11

Vojenské zpravodajství buduje NCKO na základě vládního akčního plánu ke kybernetické bezpečnosti z r...

Více 0 komentářů