Prodeje herních počítačů stouply v březnu až o třetinu

Herní průmysl je jedním z mála odvětví, do kterého se pozitivně promítla současná karanténní opatření.

Prodeje herních počítačů a notebooků a dalšího vybavení pro hraní her se v březnu díky karanténním opatřením zvýšily o 25 procent až třetinu. V některých kategoriích překonaly i prosincový předvánoční trh. Vyplývá to z aktuálních informací obchodníků.

„Za běžné situace je nejvytíženější období z hlediska nákupů herního zboží předvánoční doba. Letošní březen se však v tržbách u některých věkových kategorií rovnal prosinci a u jiných jej dokonce překonal. U nejnáruživějších nakupujících ve věku 20-29 let byl nárůst oproti únoru více než padesátiprocentní,“ uvedl hlavní ekonom České spořitelny David Navrátil.

Podle údajů distributora elektroniky eD system se jeho herní počítače LYNX od začátku roku prodávají dvakrát více než loni. Meziročně o 44 procent vzrostl prodej základních desek pro stavbu počítačů a o 15 procent poskočil také prodej grafických karet.

„Růst zájmu o hry v průběhu omezení běžného režimu, pohybu či koníčků, je logický. Stejný trend pozorují i poskytovatelé internetových televizí případně portálů poskytujících multimediální obsah, lidé se snaží hledat zábavu v rámci svých domovů,“ podotkl Petr Loužecký ze společnosti Algotech.

Herní průmysl je jedním z mála odvětví, do kterého se pozitivně promítla současná karanténní opatření. Například největší herní portál Steam zažil během března rekordní období, kdy oproti únoru vzrostl počet současně aktivních uživatelů o více než čtyři a půl milionu, tedy o 24 procent. V meziročním srovnání s loňským březnem byl přírůstek o 37 procent. „Průměrnému hráči je 34 let, a zatímco ženám je v průměru šestatřicet, hrající muži jsou průměrně o čtyři roky mladší. Navzdory obecnému přesvědčení o gamingu jako mužské záležitosti představují ženy až 45 procent všech hráčů videoher,“ dodal Tomáš Odstrčil z analytického projektu Česko v datech.

Hlavním nástrojem pro hraní her jsou podle průzkumu společnosti Deloitte mobilní telefony, na kterých lidé tráví 47 procent herního času. Zhruba 27 procent patří konzolím, 22 procent počítačům. Průměrný hráč stráví hraním šest až sedm hodin týdně, přičemž vedou právě mobilní hry. Ty jsou často navrhovány tak, aby je hráči hráli opakovaně a v pravidelných intervalech. Na oblibě ale získávají i herní zážitky ve virtuální realitě.

Exit mobile version