Programátorský Hackathon o budoucnosti dopravy

Chytré jízdní řády a projekt automatického sběru dat o dírách v silnicích.
Vítězem programátorského maratonu Hackathon v Praze se dnes stal český tým Student Dreamers. Zvítězil s projektem elektronických jízdních řádů, které poskytují cestujícím kompletní informace z MHD i okolí zastávky. Hlavní cena byla 5 000 eur (127 500 Kč). Akce, která se zabývala budoucností dopravy, se zúčastnilo na 20 týmů z celého světa. Soutěžily ve více než desítce kategorií jako třeba alternativní mobilita, navigace, elektrobusy nebo samořídící dopravní prostředky. Dohromady se na Hackathonu hrálo o 20 000 eur (510 000 Kč).

„Jedná se o koncept krabice, která by nahradila papírové jízdní řády digitálními. Nechtěli jsme ale dělat pouze nějaký displej, který by promítal, za jak dlouho přijede spoj. Tak jsme se rozhodli k tomu přidat wi-fi čip, který umožňuje připojit se na lokální síť, kde by byly informace o okolí zastávky, jako kde je nejbližší hospoda, nebo jak se dostat do zoo,“ řekl ČTK člen vítězného týmu David Žahour.

Součástí byly ale také elektronické jízdní řády a cestující by získali rovněž informace, jak se kam dostat a kde případně přestupovat. „Plus tam bylo zabudováno ještě několik senzorů, které mohly poskytovat tzv. big data, například o teplotě, hluku a podobně,“ řekl Žahour.

Každý tým byl složený z vizionáře, designéra a programátora. Vizionář přicházel s nápadem, designér zajistil, aby se lidem řešení líbilo, a programátor vytvořil funkční prototyp nového produktu nebo služby. Po 48 hodinách intenzivní práce týmy svá řešení představily před odbornou porotou a obecenstvem.

Mezi udělenými cenami byl rovněž šestiměsíční pobyt v Drážďanech ve Future mobility incubatoru v hodnotě 50.000 eur. Vítězem této ceny se stal tým ToporAuto s projektem automatického sběru dat o dírách v silnicích.

Loni se akce účastnilo 173 lidí z 13 zemí, pomáhalo jim 50 mentorů. Mezi navrženými inovacemi bylo například zrychlení nástupu do metra nebo dobíjení elektromobilů přímo z jednoho auta do druhého bez nutnosti použití dobíjecích stanic.

Exit mobile version