Projekt IN(ternet) Generation učí žáky bezpečně užívat internet

Projekt IN(ternet) Generation poskytuje dětem od sedmi do 12 let především informace o etickém, bezpečném a efektivním užívání internetu.
Vedle školáků je určen i učitelům a rodičům. Do druhého ročníku projektu, za nímž stojí institut European Leadership & Academic Institute (ELAI), se může zapojit jakákoliv základní škola v Česku.

Projekt vznikl v úzké spolupráci s českými pedagogy a měl by se po pilotním ověření v tuzemsku rozšířit i do dalších zemí Evropské unie.

Tento projekt nemá za cíl učit děti, co je to internet. To ví často mnohem lépe než dospělí. Má jim ale poskytnout informace o tématech, která si samy od sebe nevyhledávají a jsou přitom klíčová pro zodpovědné užívání webového rozhraní,“ uvedl v tiskové zprávě zakladatel a výkonný ředitel ELAI Lukáš Sedláček.

Projekt se soustředí především na témata digitálních stop a online identity. Dále ale také na odhadování úmyslů na internetu, komunikace v online prostředí, zacházení s internetovou reklamou, citování zdrojů z internetu, efektivní vyhledávání a zodpovědné a etické chování na síti.

Od loňska se do projektu zapojilo 163 ze zhruba čtyř tisícovek základních škol v Česku. Učitelům projekt nabízí především vzdělávací materiály zaměřené na danou oblast včetně metodických pokynů. Jsou mezi nimi krátké aktivity do hodin i náměty pro rozsáhlejší samostatnou i skupinovou práci.

Partnery tohoto projektu jsou velké společnosti z oblasti informačních technologií, ale také neziskové organizace. Z neziskového sektoru se na něm podíleli například Jednota školských informatiků nebo jiný vzdělávací projekt e-Bezpečí.

Vzdělávání a osvětě v oblasti internetové bezpečnosti se dlouhodobě věnuje také Národní centrum bezpečnějšího internetu. Lenka Eckertová, která v něm působí, loni společně s výtvarnicí Lucií Seifertovou připravila komiks s názvem Hustej Internet. Ten zábavnou formou seznamuje teenagery i jejich rodiče s nástrahami pohybu na síti. V publikaci se hovoří například o kyberšikaně, lákání na schůzku, hrách a závislosti na nich, reklamě a nákupech i bezpečném využívání sociálních sítí.

Exit mobile version