Registrační systém na antigenní testy dával data pro cílení reklamy (aktualizováno)

Některé nemocnice používají k registraci termínu pro antigenní test na koronavirus nástroj Reservatic, který posílá informace o uživatelích také internetovým firmám, aby mohly lépe cílit reklamu. Nástroj poskytuje stát jako součást centrálního rezervačního systému a má být využíván také pro rezervace k očkování proti covidu-19. Napsal to dnes server iROZHLAS.cz. Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) vyloučil možnost, že rezervační systém na očkování bude předávat data dál komerční sféře, ochrana dat je podle něj zajištěna, řekl dnes novinářům v Brně. Podle Jana Ryšavého z integrovaného centrálního řídicího týmu ministerstva zdravotnictví bude dodavatel muset způsoby registrace prověřit, uvedl server.

„Systém, který je používán, má samozřejmě odstraněné všechny moduly, které by umožňovaly jakékoliv sdílení,“ řekl Blatný na tiskové konferenci po prohlídce očkovacího centra v Brně. Podle něj Ústav zdravotnických informací a statistiky, který má rezervace v gesci, dodržuje platnou legislativu ohledně ochrany osobních údajů. „Je vyloučeno, že by došlo ke sdílení s nějakým komerčním subjektem,“ dodal.

Ostravská společnost Reservatic formulář k registraci na antigenní test provozuje třeba na webu pražské Ústřední vojenské nemocnice. Stránka, kam pacienti vyplňují své kontaktní údaje a rodné číslo, ovšem načítá i skripty několika reklamních společností. Ty na stránce zajišťují některé funkce, jako jsou hezčí písmo, statistiky návštěvnosti či ochranu proti spamu. Zároveň ale firmám odesílají informace o uživatelích, uvedl ROZHLAS.

Z vyjádření Ryšavého vyplývá, že nemocnice formulář společnosti Reservatic dostala přímo od ministerstva, když se připojovala do centrálního rezervačního systému, který registruje zájemce o testy, píše server. Firmu Reservatic najala Národní agentura pro komunikační a informační technologie, která spadá pod ministerstvo vnitra. Agentura se k věci nevyjádřila.

Podle Ryšavého Reservatic „plní všechny požadavky zpracovatele osobních údajů“ a informovaný souhlas pacientů se zpracováním dat není potřeba, protože k němu má stát zmocnění podle zákona o ochraně veřejného zdraví. „Po nasazení všech komponent systému pro účely očkování dostane dodavatel úkol analyzovat a doložit způsoby registrace do svého portálu a jejich nezbytnost při nasazení systému v rámci ministerstva zdravotnictví,“ dodal ale. Mělo by tak podle Ryšavého dojít i na „celkovou úpravu domácí stránky“.

Některé změny už ale po dotazech serveru nastaly, píše iROZHLAS. Během pondělí z webu zmizel marketingový skript společnosti Seznam. Web obsahuje i marketingové kódy od společností Google a Facebook.

Exit mobile version