RETIA nahrává krajská operační střediska Policie ČR

Pardubická společnost RETIA dokončila technickou reorganizaci záznamových systémů na všech krajských operačních střediscích Policie ČR a zároveň implementovala záznamový systém ReDat. V každém kraji došlo ke sloučení několika okresních pracovišť v jedno krajské.
„Mělo by dojít k zefektivnění práce se záznamy a zároveň ke snížení provozních nákladů,“ prohlásil Jiří Kristek, člen představenstva RETIA. Podle Kristka realizací projektu dochází k zajištění jednotné úrovně poskytované veřejné služby a vzájemné interoperability základních složek IZS. Celková hodnota zakázky byla 35 miliónů korun. RETIA je lídr v segmentu speciální elektroniky a její systém ReDat se využívá nejen k digitálnímu záznamu a archivaci hovorů, ale také k analýze hlasu v reálném čase. „Jednalo se o velmi náročnou implementaci, a to nejen z důvodu časové náročnosti, ale také robustnosti, která byla požadována,“ doplňuje Kristek.

Technická reorganizace krajských operačních středisek byla provedena v rámci projektu Technologie pro operační řízení operačních středisek Policie ČR, Integrovaného operačního programu a byla financována z Evropských fondů IOP Šance pro Váš rozvoj. Podle Jiřího Kristka z RETIA tak Policie ČR získala moderní nástroj pro digitální záznam všech uskutečněných hovorů na tísňové linky, který může v budoucnu nadále rozšiřovat o další moduly, jako je například analýza hlasu volajícího nebo rozpoznání emocionálního stavu volajícího.

Rozvoj informačních technologií ve veřejné správně je jednou z priorit pro správné nastavení všech procesů. Díky systému ReDat má Policie ČR na všech operačních střediscích špičkovou technologii, která dokáže zaznamenat nejen všechny hovory v digitální formě, ale dokáže v nich také velmi rychle vyhledávat, třídit je nebo analyzovat. „Jednotlivé instalace se skládají ze dvou robustních záznamových systémů a dvou softwarových aplikací ReDat eXperience. Záznamy jsou komparovány a dále propojeny s IS JITKA,“ vysvětluje detaily Luboš Petrovický, obchodní manažer RETIA.

Řešení ReDat zabezpečuje nahrávání veškeré komunikace v rámci operačního řízení (telefonie ze všech směrů, radioprovoz, hlasové vstupy, příjem tísňových hovorů). V každé lokalitě je instalována hybridní záznamová jednotka a aplikační nástavba v redundantním zapojení. V rámci složky je řešena i funkce centrálního přístupu s vlastní uživatelskou databází, centrální diagnostikou, historií a statistiky se správou přístupu.

Exit mobile version