S cenami operátorů je nespokojených 44 % lidí, zjistil výzkum

ČTK , 29. August 2018 08:00 0 komentářů

Nejpozitivněji hodnotili ceny mobilních operátorů mladší uživatelé ve věku 15 až 34 let.

Ceny mobilních služeb v Česku hodnotí nepříznivě 44 procent lidí, zatímco opačný názor zastává více než pětina Čechů. Přesto jen 11 procent zákazníků plánuje v příštím půlroce změnit svého mobilního operátora. Vyplývá to z výsledků červencového průzkumu agentury Nielsen Admosphere, do kterého se zapojilo přes pět stovek členů české internetové populace.

Cenovou úroveň mobilních služeb v Česku hodnotilo jako velmi nepříznivou 16 procent respondentů. Dalších 28 procent ji označilo za spíše nepříznivou. Opačný názor zastávalo 22 procent dotázaných a podle 29 procent lidí nejsou ceny u českých operátorů ani vysoké, ani nízké. Zbylých šest procent účastníků průzkumu volilo odpověď "nevím".

Podle výkonného ředitele Asociace provozovatelů mobilních sítí Jiřího Grunda analýza jasně říká, že většina občanů je s nabídkou mobilních služeb spokojena. "Společnost dnes daleko více trápí neustálé zdražování bydlení, energií a potravin," uvedl pro ČTK.

Nejpozitivněji hodnotili ceny mobilních operátorů mladší uživatelé ve věku 15 až 34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazovali muži. Nepříznivý postoj k cenové politice operátorů vyjádřilo 51 procent z nich, zatímco u žen se podíl nespokojených dostal na 37 procent.

Výzkum také ukázal, že dotázaní z řad české internetové populace nemají o změnu operátora příliš velký zájem. "Pouze 11 procent zákazníků tuto změnu plánuje v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 procent klientů," uvádí společnost Nielsen Admosphere. Nejčastějším důvodem ke změně je výhodnější cena.

Jedním ze způsobů, jakým se telekomunikační firmy snaží získat nové a udržet stávající zákazníky, je reklama. Největším inzerentem v segmentu mobilních operátorů je společnost O2, která za první pololetí umístila reklamu v celkové ceníkové hodnotě 376 milionů korun, zjistila společnost Nielsen Admosphere.

Druhé místo patřilo společnosti T-Mobile. Její kampaně dosahovaly hodnoty 366 milionů korun. Reklama Vodafone měla cenu 230 milionů korun, přičemž výdaje Vodafonu na reklamu v prvním pololetí jako u jediného operátora v Česku meziročně klesly.

Průzkum spokojenosti Čechů s cenami mobilních operátorů provedla agentura Nielsen Admosphere letos v červenci na reprezentativním vzorku 517 respondentů. Dotazovaným bylo nejméně 15 let.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Počítačové hry v hlavě – a to dokonce multiplayer

Pavel Houser , 03. August 2019 06:30

Tetris v podání vědců z University of Washington připomíná málem telepatii – jeden z hráčů vidí pada...

Více



Kalendář

25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
06. 09.

11. 09.
IFA 2019
RSS 

Zprávičky

Na webu Amazonu se prodávaly tisíce problémových produktů

ČTK , 25. August 2019 08:00

Američtí technologičtí giganti ztratili kontrolu nad svými platformami. Amazon se čím dál víc vyvíjí...

Více 0 komentářů

Huawei uvádí na Ascend 910, procesor pro AI

Pavel Houser , 24. August 2019 08:00

Huawei uvedla procesor Ascend 910 a MindSpore, framework pro výpočty související s umělou inteligenc...

Více 0 komentářů

VMware koupí Pivotal Software a Carbon Black za téměř 5 miliard dolarů

ČTK , 23. August 2019 10:05

Kontrolním akcionářem VMware i Pivotal Software je Dell. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Ostravský startup vyvíjí virtuální realitu pro výrobní firmy

ČTK , 23. August 2019 10:04

Produkty firmy už používají například společnosti Continental nebo Tieto. ...

Více 0 komentářů

Regulátoři EU zkoumají plány Facebooku na digitální měnu

ČTK , 23. August 2019 08:00

Facebook ujišťuje, že nebude mít přístup k údajům o transakcích s novou měnou....

Více 0 komentářů

Nad rámec rozpočtů půjde na digitalizaci příští rok 492 mil. Kč

ČTK , 22. August 2019 10:00

Do roku 2021 má plně fungoval portál občana, tak, aby lidé s novými občanskými průkazy mohli řešit v...

Více 0 komentářů

Amazon pokračuje v náboru pro centrum v Dobrovízi, zvyšuje mzdy

ČTK , 22. August 2019 09:00

Amazon nyní nabírá pracovníky pro distribuční centrum, a to i na kvalifikované pozice....

Více 0 komentářů