SAP koupí za 64 miliard neznámou internetovou firmu

Druhá největší softwarová společnost Německa koupí za částku v přepočtu téměř 64 miliard korun relativně neznámou americkou softwarovou společnost SuccessFactors, ta podniká v oboru tzv. cloud-based human capital managementu.

Německá společnost SAP AG zaplatí za jednu akcii Společnost SuccessFactors 40 dolarů (asi 750 Kč), což je hodnota více než 50 procent nad páteční tržní cenou americké společnosti. Firmsa přitom loni vykázala tržby pouze 206 milionů dolarů a skončila ve ztrátě 12,5 miliónu USD.

Společnost SuccessFactors, která je na trhu přibližně deset let, se zaměřuje na vývoj cloudových aplikací pro relativně specifický trh, podniká v oboru tzv. HMC, neboli informačních systémů pro správu lidských zdrojů. Před oznámením akvizice měla společnost okolo 3500 firemních klientů z celkem 170 zemí, samotný odkup by měl proběhnout počátkem příštího roku.

“Cloud by měl tvořit jádro budoucího růstu naší společnosti a kombinace technologií SuccessFactors se zkušenostmi SAP vytvoří na trhu cloudového tahouna, který nemá obdoby,” prohlásil Bill McDermott, výkonný viceprezident společnosti SAP.

Nutno dodat, že zatím to tak ale rozhodně nevypadá, až dosud mohly cloudové aktivity společnosti tvořit maximálně 2 procenta z celkových příjmů SAP, nejvíce zisku naopak proudí z licencí na dnes již de facto archaické produkty. Podobná situace ale není příznačná pouze pro SAP, signifikantně nízké příjmy z cloudu vůči velkolepým prohlášením a marketingu cloudového byznysu se týká většiny tradičních velkých softwarových hráčů na globálním trhu. To ale těmto firmám nebrání postupně zkupovat nejzajímavější malé společnosti, které se před pár lety rozhodly na tomto novém trhu zkoušet své štěstí.

Exit mobile version