SAP představil Social Media Analytics, nástroj pro rychlou analýzu sociálních sítí

Německý softwarový gigant z Walldorfu, společnost SAP AG ve spolupráci s firmou NetBase oznámila uvedení řešení NetBase pro využití dat ze sociálních médií. Produkt SAP Social Media Analytics, bude fungovat jako rozšíření systému SAP a společnostem umožní efektivnější datamining informací ze sociálních sítí.

Jak je pro tuto firmu obvyklé, SAP sází u tohoto produktu hodně také na poskytování prakticky nezbytné zákaznické podpory. „Zákazníci SAP si uvědomují, že naslouchání dění na sociálních sítích jim může velice pomoci ve vztahu s jejich zákazníky. A nejen k tomuto účelu je dobré využívat získané informace. Sofistikovaná analýza dat ze sociálních médií by také měla být základem pro řadu kvalifikovaných obchodních rozhodnutí,“ prohlásil k uvedení produktu Sanjay Poonen, prezident divize Global Solutions společnosti SAP. „Společnost NetBase zde nabízí škálovatelné a pokročilé technologie, které lze navíc snadno integrovat do řešení SAP.“

Řešení SAP Social Media Analytics je určeno primárně pro specialisty z oblasti marketingu. Těm nabídne podrobné analýzy v reálném čase, schopnost zpracovávat paralelně miliardy příspěvků na milionech serverů a získávat z nich strukturované informace (i v podobě metrik/kvantitativních vyhodnocení) umožňující rychle zachytit aktuální trendy, rozpoznat vnímání jednotlivých produktů, služeb i firem a sledovat jejich úspěšnost na trhu i vývoj.

SAP Social Media Analytics běží v cloudu a využívá pokročilých metod pro zpracování přirozeného jazyka (NLP – natural language processing), na jejichž základě v příspěvcích v sociálních médiích odhaluje vývoj názorů, emocí i chování, které korespondují s trendy trhu. Určitou výhodou oproti konkurenčním produktům, které jsou dnes na trhu, je poměrně velké množství prefabrikovaných filtrů, takže není v řadě případů nutné složitě vytvářet vlastní pravidla.

Exit mobile version