Skepse analytiků k Apple je neoprávněná

Alespoň tak soudí Ed Oswald v komentáři na webu BetaNews. Apple má
podle něj své nejlepší dny naopak před sebou.

Poslední výsledky Applu či odložení dalšího hlavního upgradu iPhonu
vyvolaly u investorů, analytiků i akcionářů určitou nedůvěru k Applu a
obchodnímu modelu firmy. Samozřejmě se z hlediska kapitalizace jedná
stále o největší IT firmu a jednu z největších společností vůbec,
přesto se však množí pochybnosti a cena akcií relativně poklesla. Roli
samozřejmě sehrála i smrt Steva Jobse a otázka, jak si firma poradí
bez svého hlavního vizionáře.

Ed Oswald tvrdí, že skepse je ale spíše zatemněním mysli; trhy
trestají firmu, přestože ta dělá skoro všechno dobře. Výsledky Applu
jsou stále rekordní; to, že se očekávala ještě vyšší čísla a realita
pak působí jako zklamání, není chyba Applu. Firma je dle Oswalda
naopak na nejlepší cestě dále zvyšovat své příjmy i podíl na trhu. Dle
průzkumu Harris Interactive má Apple a jeho produkty vysoké renomé
především mezi nejmladšími uživateli (skupina 9-24 let) – tedy těmi,
kdo budou v příštích letech realizovat nejvíce nákupů. Za 10 let na
tom tak Apple může být ještě lépe než dnes.

IPhone se teď možná chvíli tolik prodávat bude opravdu méně, když se
čeká na novou hlavní verzi, to je však pouze dočasný stav. iPad má
naopak cestu k úspěchu i nadále vyšlapanou. Co se nezmiňuje tak často,
ale nepostrádá na významu, je však i rostoucí podíl Applu v segmentu
počítačů. Podíl Applu na trhu počítačů se v USA podle IDC a Gartneru
pohybuje někde mezi 11 a 13 %, což jsou jasně nejlepší čísla za
několik let (i když odhady jsou založeny spíše na dodávkách do
prodejních kanálů než na skutečných prodejích). Jak se zdá, lidé,
kteří si oblíbili mobilní zařízení Applu, přenášejí své preference i
na počítače.

Oswald navíc uvádí, že to není první příklad chybné skepse trhů vůči
Applu. Analytici dle něj jako celek selhali např. při odhadu prodejů
tabletů iPad – i ti Applu nejvíce naklonění skutečnost výrazně
podhodnotili.

Zdroj: BetaNews.com

Exit mobile version