Služba iTunes a další obchody Applu měly výpadek 11 hodin

Internetový obchod iTunes a další hojně využívané služby společnosti Apple zasáhl 11.3. rozsáhlý výpadek. V iTunes, v obchodech s aplikacemi pro mobilní zařízení App Store a Mac App Store a v on-line obchodu s elektronickými knihami iBooks Store nešlo více než 11 hodin provádět nákupy. Apple technické obtíže vysvětlil interní chybou související s přenosem dat.

Zmíněné služby patří v rámci Applu k nejziskovějším a obecněji k nejpoužívanějším na světě. Služby se podařilo opět zprovoznit po 21:00 SEČ. Výpadek, pro tyto služby podle agentury AP mimořádný, trval podle webu Applu déle než 11 hodin. Nyní již společnost na svém portálu uvádí, že vše již řádně funguje.

Problémy dnes měly také služby iCloud Mail a Cloud Account & Sign In. Po zhruba čtyřech hodinách se je ale podařilo odstranit. I v tomto případě se potíže týkaly všech uživatelů.

Tržby Applu z iTunes, obchodů s aplikacemi a dalších služeb v uplynulém roce dosáhly 18,5 miliardy dolarů, což v průměru představuje 50 milionů denně. Je to ale jen zlomek celkových tržeb firmy, které ve stejném období dosáhly asi 200 miliard dolarů.

Obchod s aplikacemi pro chytré telefony iPhone, k němuž se později připojil ještě tablet iPad, Apple otevřel v roce 2008. Akcie firmy během dnešního obchodování na Wall Street ztratily 1,8 procenta.

Exit mobile version