Sociální sítě změní podnikové služby

Sociální média ovlivní nejen obchodní modely, ale budou transformovat i samotné firemní procesy.
Podle prognózy asociace ABSL, která na českém trhu sdružuje poskytovatele podnikových služeb, vznikne v souvislosti s posilováním vlivu sociálních sítí řada nových pracovních pozic. Kolem roku 2025 totiž sociální média nejen zcela ovládnou komunikační modely, ale nahradí také tradiční podnikové nástroje pro komunikaci B2B. Přes sociální média bude probíhat i většina prodejů, marketingu a kontaktu s partnery a dodavateli. Řadu nových podnikových procesů přitom bude možné centralizovat a poskytovat jako službu.

Sociální média dnes často představují hlavní zdroj informací. Firmy je používají pro marketing, prodej a komunikaci se svými zákazníky. Dnešní generace mileniálů dokonce na základě sociálních sítí činí většinu svých nákupních rozhodnutí, hledá si přes ně práci a organizuje své volnočasové aktivity. Např. Gartner odhaduje, že až 84 % mileniálů je při nákupech ovlivněno uživatelsky vytvářeným obsahem, přičemž k tradičním formám propagace produktů jsou jinak spíše nedůvěřiví.

„Podle naší Vize 2025, která předpovídá vývoj segmentu podnikových služeb v ČR, bude role sociálních médií sílit. Ovlivní nejen obchodní modely, ale významným způsobem budou transformovat i samotné firemní procesy,“ říká Jonathan Appleton, ředitel ABSL, a dodává: „Tyto změny vytvoří pro náš obor celou řadu nových příležitostí, protože mnoho procesů bude možné poskytovat jako službu. Z toho důvodu vznikne i množství nových pracovních pozic. Půjde např. o tvůrce obsahu, experty pro řízení komunit, analytiky dat ze sociálních médií nebo marketingové specialisty v tomto prostředí.“

Nové pracovní pozice v oblasti sociálních médií budou ovšem od zaměstnanců vyžadovat schopnosti přesahující pouhou uživatelskou znalost daného prostředí; podle typu pracovních pozic půjde mimo jiné o hlubší technické znalosti nebo naopak „měkké“ dovednosti.

Exit mobile version