Studie: Češi nakupují v e-shopech nejvíc v pondělí

Čeští zákazníci nakupují v e-shopech nejvíce v pondělí a nejméně v sobotu.
Nákupní špička v internetových obchodech je ve všední dny v době mezi desátou a 12 hodinou, tedy v pracovní době. On-line nákupy prostřednictvím mobilu a tabletu se na tržbách podílejí jen z šesti procent. Vyplývá to z ze studie konzultační společnosti Acomware.

Velké množství objednávek uskuteční zákazníci ve všední dny ještě také těsně po poledni a poté večer mezi 21 a 22 hodinou. Zatímco nákupy uskutečněné v pondělí se na celkových tržbách podílí z 18 procent, v sobotu je to jenom osm procent.

Z hlediska zařízení, které zákazníci využívají pro objednání zboží, jasně vévodí počítače. „Desktop tvoří e-shopům v průměru více než 93 procent tržeb, následuje tablet a na posledním místě je mobil,“ uvedl ředitel Acomware Jan Penkala. Objednávky z tabletů se na tržbách e-shopů podílejí z 3,6 procenta a z mobilů z 2,7 procenta.

„Hodnota průměrné objednávky je nejmenší v první hodině po půlnoci, v průběhu dne pak téměř nestále roste. Nejvyšší hodnota objednávky je mezi 23 a 24 hodinou,“ uvádí studie.

Exit mobile version