Sully System, zahrnující Mall Group či Heureku, měla tržby 8 mld.

V Sully System drží Rockaway 20 %, skupina PPF 40 % a Daniel Křetínský s Patrikem Tkáčem 40 %.
Společnost Sully System, která zastřešuje e-shopy Mall Group, cenový srovnávač Heureka a další e-commerce aktivity, dosáhla ve finančním roce 2016/2017 konsolidovaných čistých tržeb osm miliard korun a ztráty 872 milionů korun. Účetní období trvalo 15 měsíců. Vyplývá to z konsolidované účetní závěrky společnosti, kterou má ČTK k dispozici. Sully System je vlastněná skupinou PPF, miliardáři Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem a skupinou Rockaway. Jde o první souhrnné výsledky, které společnost Sully System zveřejnila.

„Dlouhodobým cílem akcionářů je obsadit pozici e-commerce lídra v regionu střední Evropy, který zákazníkům přinese nové služby a povede rozvoj internetové ekonomiky v celém regionu. Toho chce Sully System dosáhnout především dalším rozšířením produktového portfolia a služeb zákazníkům a optimalizací prodejní sítě,“ uvedla pro ČTK firma.

Finanční rok 2016/2017 trvající od 1. ledna 2016 do 31. března 2017 představuje období, ve kterém je zahrnuto fungování dceřiných společností od data jejich začlenění do skupiny. Během této doby se zformovala současná struktura společnosti. „Po investicích do nákupu společností je nyní prvořadým úkolem sjednocení jejich infrastruktury, například optimalizace logistiky, lidských zdrojů, marketingových aktivit, rozvoj nových produktů a služeb,“ uvedla společnost.

Byl také posílen vlastní kapitál Sully System. Akcionáři kapitalizovali poskytnuté půjčky a pohledávky ve výši přes tři miliardy korun. Díky této investici nyní není vlastní kapitál skupiny v mínusu.

V Sully System drží Rockaway 20 procent, skupina PPF 40 procent a Daniel Křetínský s Patrikem Tkáčem 40 procent. Sully System je mateřská společnost, pod kterou spadá například síť internetových obchodů Mall Group jako Mall.cz, CZC.cz, Prodeti.cz, Košík.cz, Viviantis a cenový srovnávač Heureka.cz. Každá z těchto skupin má vlastní strategii a vedení.

Češi letos utratí v internetových obchodech přes 133 miliard korun, meziroční růst dosáhne 15 až 18 procent. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci. V ČR je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě – celkem 40.100. ČR je tak v prodejích na internetu velmocí.

Největším tuzemským e-shopem je Alza.cz, loni zvýšila tržby na téměř 21 miliard korun bez DPH. Mezi další patří Mall.cz, CZC.cz či Notino.cz.

Exit mobile version