T-Mobile do září zvýšil tržby o 12 procent na 19,9 miliardy Kč

Mobilní operátor T-Mobile zvýšil za tři čtvrtletí meziročně tržby o téměř 12 procent na 19,9 miliardy korun. Provozní zisk vzrostl o pět procent na osm miliard korun. Společnost to dnes oznámila v tiskové zprávě. T-Mobilu výrazně pomohla konsolidace s výsledky společnosti GTS a T-Systems, se kterými se nedávno spojila.
Samotné tržby z mobilních služeb klesly o čtyři procenta na 13,6 miliardy Kč. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o 12 korun na 253 korun.

Počet mobilních zákazníků T-Mobilu se výrazně nezměnil a pohyboval se těsně pod šesti miliony. Více než 3,5 milionu zákazníků používalo některý smluvní tarif, 2,4 milionu volilo předplacenou službu. Průměrný měsíční podíl odcházejících zákazníků se mírně zvýšil o 0,2 bodu na 1,5 procenta.

Nejvýraznějšími dlouhodobými trendy v mobilním sektoru zůstávají podle generálního ředitele Milana Vašiny významný růst datové spotřeby a klesající měsíční útrata na uživatele. „Naše klíčové priority jsou i nadále ve dvou oblastech: chceme nabízet nejspolehlivější mobilní služby, především pak se zaměřením na rychlá data, a přesvědčit firemní zákazníky, že jsme flexibilním, zkušeným dodavatelem, který dokáže uspokojit všechny jejich komunikační potřeby,“ dodal Vašina.

Společnost T-Mobile Czech Republic, který je podle počtu zákazníků největším mobilním operátorem v České republice, působí na českém trhu od roku 1996 a od roku 2002 je součástí mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom.

Deutsche Telecom zisch roste

Samotné německé telekomunikační společnosti Deutsche Telekom AG vzrostl ve třetím čtvrtletí očištěný zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o 13 procent na 5,17 miliardy eur (140 miliard Kč). Hospodaření podpořila americká divize T-Mobile, hlavně díky oslabení eura.

Tržby se zvýšily o 9,3 procenta na 17,1 miliardy eur. Analytici v anketě agentury Bloomberg čekali zisk 5,14 miliardy eur při tržbách 17,3 miliardy eur. Čistý zisk se zvýšil na 809 milionů eur z 506 milionů loni.

Zisk na domácím, německém trhu se snížil, částečně kvůli nákladům na modernizaci sítí. Deutsche Telekom se snaží zmírnit ztráty v oblasti tradičního, pevného telekomunikačního spojení a investuje do nových, širokopásmových služeb, aby získal nové klienty. Tržby v Německu se ve čtvrtletí zvýšily o 0,1 procenta, EBITDA však klesl o 2,4 procenta.

Příjmy a zisk firmy se ve čtvrtletí snížily v Rakousku, Řecku, Nizozemsku a Rumunsku. Naopak růst zisku zaznamenala firma v Polsku, Chorvatsku a České republice. Silně rostl i zisk a příjmy divize v USA, která je nyní největší divizí skupiny.

Exit mobile version