T-Mobile šlape do B2B služeb, zaměří se hlavně na datová centra, cloud a monitoring vozidel

Megentový operátor po sloučení se společností T-Systems rozšířil svou nabídku řešení pro firemní zákazníky. Cílí hlavně na odběratele korporátních ICT služeb a veřejnou správu.

Letos se operátor hodlá zaměřit na služby datových center – nabídne například služby virtuálního datového centra, pronájem softwaru či aplikací prostřednictvím cloudu a monitoring vozového parku. „Jsme schopni zákazníkům zajistit vyšší zabezpečení jejich dat včetně přenosu, než kdyby je spravovali sami, využívání cloudu jim navíc přináší vyšší komfort a úspory za provoz vlastního IT,“ komentuje Miloš Mastník, ředitel marketingu T-Mobile pro firemní segment. „Naše M2M portfolio je momentálně již větší, než portfolio O2,“ dodává Mastník.

Operátor nově vlastní datové centrum Vyšehrad v Kongresovém centru v Praze (starší budova), které získal po sloučení se sesterskou společností T-Systems. Zároveň začíná zákazníkům nabízet služby datových center, která dosud využíval pouze pro svou interní potřebu. Všechna datová centra splňují maximální úroveň fyzické i datové bezpečnosti, jsou klimatizovaná a vybavená protipožární ochranou i záložními zdroji energie. Klienti si v nich mohou pronajmout prostor pro vlastní servery (housing) nebo přímo servery (hosting).

V oblasti Cloud computingu bude operátor i nadále nabízet služby virtuálního datového centra, v jejichž rámci si lze pronajmout určitou výpočetní kapacitu. Novinkou v nabídce bude řešení typu Software jako služba (Software as a Service – SaaS), kdy zákazník využívá v cloudu programy a aplikace a sám si nastavuje a mění počet licencí podle svých momentálních potřeb. Služba bude dostupná v létě letošního roku a jako první bude nabízet kancelářský software řady Microsoft Office 365.

Další novinkou je nabídka monitoringu vozidel pod vlastní značkou. Po řadě partnerských řešení v oblasti M2M operátor 1. dubna 2014 službu monitoringu vozidel pod značkou T-Mobile Autopark. Ta dokáže monitorovat pohyb vozidel v reálném čase, vyhodnocovat průběh jednotlivých jízd a vytvářet různé výstupy.

Tarify v partnerských řešeních T-Mobile momentálně využívá 270 tisíc SIM karet.

Exit mobile version