Tablety přispívají k efektivnější výuce ve školách

Tablety přispívají k efektivnější výuce s lepší možností individuálního přístupu. Na tiskové konferenci 24.4.2015 to řekl ministr školství Marcel Chládek (ČSSD).
Osobně se prý o tom přesvědčil například při návštěvě jedné ze škol zapojených do projektu Škola dotykem neziskové organizace EDULAB, který je zaměřen právě na pronikání moderních technologií do škol. To si bude i v budoucnu každá škola řídit individuálně, ministerstvo nebude nařizovat jednotný postup.

Stát pouze prostřednictvím ministerstva školství vypíše dotační programy, v nichž budou moci školy žádat o finanční podporu z tuzemských i evropských zdrojů. Prostředky by mohly pocházet i z komerčního sektoru. „Jako klíčové a důležité to cítí i nadnárodní společnosti a firmy, takže si myslím, že to může být velmi rychle,“ uvedl Chládek. Ve školách, které o to budou mít zájem, je podle něj možné moderní technologie zavést do roku 2020.

Ministr si představuje, že by tablety dětem měl platit stát, aby byly dostupné pro všechny. Prvním krokem by ale nemělo být vybavení dětí mobilními zařízeními, ale vzdělávání učitelů. Právě pedagog totiž podle Chládka hraje klíčovou roli v tom, aby tablety nebyly používány jako pouhé čtečky a přinesly inovativní postupy do vzdělávacího procesu.

Při návštěvě vyučovací hodiny s tablety ho prý příjemně překvapilo, že bavila nejen děti, ale také učitele. Výuka se podle něj zefektivnila o dvacet procent. Jako velkou výhodu vidí také možnost, aby se vyučovacích hodin aktivně z domova aktivně účastnily dlouhodobě nemocné děti.

Chládek se nedávno nechal slyšet, že by měli žáci dostávat tablety na začátku prvního a druhého stupně. Podpora účelného využívání moderních technologií ve výuce patří k prioritám ministerstva školství. Vláda loni v listopadu schválila jeho Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020. Ta počítá mimo jiné s tím, že by se měly informační technologie do výuky zavádět tak, aby prostupovaly všemi předměty.

Exit mobile version