Technologické společnosti v Japonsku radikálně zdražují

Apple se tento týden stalo zatím poslední známou značkou, která v Japonsku znatelně zvedla své ceny.

Důvodem je slabý yen, jehož hodnota vůči americkému dolaru od poloviny listopadu poklesla o více, než 20 %. Pokles hodnoty japonské měny nastal poté, co do tamní centrální banka uvolnila do ekonomiky velké množství peněz a slíbila, že v příštích dvou letech se ekonomika dočká přílivu dalších 1,4 bilionu dolarů, aby bylo dosaženo dvouprocentní inflace.

Zvyšování cen produktů je v Japonsku nezvyklé a podle guvernéra Bank of Japan svědčí o tom, že zahraniční firmy věří v dostatečnou poptávku na tamním trhu, díky níž je zvýšení cen možné.

Apple, jedna z nejviditelnějších zahraničních firem v zemi, zvedla ze dne na den cenu svých iPadů o 13 000 yenů (130 dolarů). Tablet s 64GB pamětí nyní stojí 69 800 yenů, zatímco ještě před týdnem to bylo 58 800 yenů. Cena iPodů se zvýšila až o 6000 yenů a iPad Mini stojí o 8000 yenů více. Japonští mobilní operátoři, kteří prodávají ve svých iPhony a iPady oznámili, že zvýšení cen zatím nezvažují. Ceny v Japonsku poté, co její tržby v zemi za první čtvrtletí vzrostly o 20 %, zvedla i společnosti Tiffany. Japonci si připlatí také za spotřebiče od německé společnosti Miele nebo auta od Volkswagenu.

Exit mobile version