Trh s tablety se propadl. Poprvé od roku 2010

Počet prodaných tabletů na světě se v posledním čtvrtletí minulého roku vůbec poprvé od roku 2010 v meziročním srovnání snížil.

Celkem se v posledním čtvrtletí roku 2014 prodalo 76,1 milionů kusů tabletů a hybridních zařízení 2v1 (hybrid laptopu a tabletu), což je o 3,2 % méně, než ve srovnatelném období roku 2013. Vyplývá to z údajů společnosti IDC, které byly včera zveřejněny. Čtvrté čtvrtletí roku 2014 je tak vůbec prvním od vydání původního tabletu Apple iPad, kdy se tento trh propadl. Ve zmíněných třech měsících si pohoršili téměř všichni významní výrobci. Prodej iPadů poklesl v meziročním srovnání o 17,8 %, Samsung prodal o 18,4 % tabletů méně a Amazon si pohoršil dokonce o 70 %.

Jedinou společností z Top 5, která si v posledním čtvrtletí minulého roku polepšila, je Lenovo, jež prodalo v meziročním srovnání o 9,1 % tabletů více. Podle analytiků čelí výrobci tabletů klesajícím tržbám proto, že uživatelé tablety nemění tak často, jako smartphony a uživatelé, kteří si koupí nový tablet, dají ten starý často někomu jinému v rodině.

Exit mobile version