Twitter koupil marketingovou platformu, která se zaměřuje na „prozvánění“

Americká společnost Twitter oznámila akvizici indického startupu ZipDial, který má velmi nevšední přístup k marketingu.

Klíčovým produktem ZipDial je systém „zmeškaného hovoru“, který umožňuje uživatelům dostat se do kontaktu s obsahem aniž by za něj museli draze platit. Konkrétně to funguje takto: uživatel může vytočit speciální číslo na telefonu a následně zavěsit, aniž by mu za hovor byla naúčtována nějaká částka (tzv. prozvonit). Toto prozvonění systém ZipDial zachytí a s uživatelem se buďto spojí zástupce firmy, nebo je mu odeslána SMS zpráva či upozornění v rámci mobilní aplikace s více informacemi o firmě či produktu, který je s daným číslem spojen.

I když v našich podmínkách může tato strategie vypadat zvláštně, na světě jsou miliardy lidí, kteří si nemohou dovolit platit za telefonní hovory či data. Díky ZipDial mohou bezplatně komunikovat se společnostmi nebo získávat (v rámci mobilní aplikace, která po zavolání zobrazuje notifikace či SMS zprávy) aktuální novinky, zprávy ze světa nebo sportovní výsledky. Twitter doufá, že i díky této akvizici budou jeho služby časem dostupnější po celém světě. Analytici očekávají, že k internetu se v dalších letech připojí stovky milionů uživatelů a společnosti jako Twitter na to chtějí být připraveny. I když podrobnosti o transakci nejsou známy, podle odhadů Twitter za ZipDial zaplatil 30 – 40 milionů dolarů.

Exit mobile version