Twitter mění systém řazení zpráv, snížuje čtvrtletní ztrátu

Americká internetová společnost Twitter dnes zklamala investory, když oznámila, že se jí ve 4. čtvrtletí roku 2015 nepodařilo získat nové pravidelné uživatele. Informovaly o tom agentura Reuters a AFP. Čtvrtletní ztrátu Twitter snížil na 90,2 milionu USD (2,2 miliardy Kč) a příjmy vzrostly o 48,3 procenta.
Internetová síť Twitter se rozhodla přikročit ke změně systému řazení zpráv na uživatelských stránkách. Namísto tradičního chronologického řazení bude vyhodnocovat význam jednotlivých sdělení pro konkrétního uživatele. Na nejvyšších pozicích se tak budou zobrazovat vybrané zprávy, u kterých bude Twitter předpokládat, že uživatele nejvíce zaujmou. Teprve za nimi budou následovat ostatní zprávy v chronologickém pořadí, píše agentura AP.

Podobný systém vyhodnocování důležitosti zpráv pro jednotlivé uživatele již používá například konkurenční sociální síť Facebook. Podle agentury AP je ohlášená změna riskantním krokem, který by mohl řadu uživatelů Twitteru rozhořčit. Agentura Reuters pak upozorňuje, že jedním z cílů změny je možnost zajistit významnější prostor zprávám, za které platí inzerenti propagující své zboží.

Příjmy vyšší o 48,3 procenta

Firma uvedla, že počet lidí, kteří její službu využívají nejméně jednou měsíčně, zůstal zhruba stejný jako před třemi měsíci. Je jich tedy asi 320 milionů. Analytici přitom předpokládali nárůst počtu uživatelů na 323 milionů.

Příjmy ve čtvrtém čtvrtletí stouply o 48,3 procenta na 710,5 milionu USD (17 miliard Kč). V říjnu firma uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí čeká příjmy v rozmezí 695 milionů až 710 milionů dolarů.

Na první čtvrtletí předpovídá společnost příjmy mezi 595 miliony a 610 miliony USD. Analytici přitom v anketě agentury Reuters očekávají v průměru příjmy až 627,1 milionů USD.

Čistá ztráta klesla ve čtvrtém čtvrtletí na 90,2 milionů USD (2,2 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 125,4 milionů USD (tři miliardy Kč).

Twitter je službou, jejímž prostřednictvím mohou uživatelé bezplatně sdělovat krátké vzkazy v délce do 140 znaků. V současnosti má po celém světě zhruba 320 milionů uživatelů. Na newyorskou akciovou burzu firma vstoupila v roce 2013.

Exit mobile version