Twitter vykázal poprvé čtvrtletní zisk, akcie prudce posílily

Výsledky překonaly i očekávání analytiků díky růstu příjmů z videoreklamy.
Provozovatel sociální sítě Twitter vykázal ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku poprvé čistý zisk. Činil 91,1 milionu dolarů (1,9 miliardy Kč), zatímco ve srovnatelném období předchozího roku firma hospodařila se ztrátou 167,1 milionu USD. Akcie podniku po zveřejnění výsledků zamířily prudce vzhůru. Krátce po zahájení obchodování se vyšplhaly na nejvyšší úroveň od července 2015 a po 17:00 SEČ si připisovaly více než 19 procent.

Hospodářské výsledky díky růstu příjmů z videoreklamy překonaly odhady analytiků. Prudkému nárůstu ceny akcií nezabránila ani stagnace počtu uživatelů ve srovnání se třetím čtvrtletím. Management uvedl, že ke stagnaci přispěly sezonní důvody spolu s tím, že se Twitter rozhodl zrušit falešné účty.

Očištěný zisk dosáhl 19 centů na akcii, zatímco analytici v anketě agentury Reuters v průměru počítali se ziskem 14 centů na akcii. Příjmy se meziročně zvýšily o dvě procenta na 731,6 milionu USD (15,1 miliardy Kč). To byl první růst od čtvrtého čtvrtletí 2016. Příjmy z reklamy se zvýšily o jedno procento na 644 milionů USD.

„Tržby vykázaly poprvé za několik čtvrtletí růst, což je příznivý signál,“ uvedl analytik Michael Pachter z makléřské společnosti Wedbush Securities. Dodal nicméně, že stagnace počtu uživatelů je naopak varovným signálem.

Neschopnost Twitteru vykázat zisk mátla investory vzhledem k tomu, že firma je přítomná téměř ve všech médiích a oblíbená mezi celebritami, sportovci a politiky, včetně amerického prezidenta Donalda Trumpa. Twitter loni v říjnu naznačil, že by mohl být blízko bodu zvratu, protože snížil výdaje.

Twitter však zaostal za očekáváním v počtu uživatelů svých služeb. Ve čtvrtém čtvrtletí počet aktivních uživatelů za měsíc činil 330 milionů. Meziročně tak sice vzrostl o čtyři procenta, proti předchozímu kvartálu ale zůstal beze změny. Analytici počet odhadovali na 332,5 milionu. Údaj o uživatelích investoři pečlivě sledují jako ukazatel vývoje budoucích příjmů z reklamy. Ve Spojených státech, odkud pochází většina příjmů Twitteru, počet měsíčních uživatelů klesl na 68 milionů z 69 milionů ve třetím čtvrtletí.

Konkurenční Facebook, který je mnohem větší než Twitter, má 2,1 miliardy měsíčních uživatelů.

Exit mobile version