Univerzity (blízké) budoucnosti

Moderním trendem v činnosti významných zahraničních univerzit se v posledních letech stalo zpřístupňování některých vyučovaných předmětů celosvětové veřejnosti formou tzv. MOOC (masivních online otevřených kurzů).
Prostřednictvím MOOC poskytují kurzy prestižní univerzity – převážně americké, ale i švýcarské, francouzské, německé, dánské, holandské, francouzské, mexické, čínské, australské nebo japonské, české univerzity se bohužel v současné době do projektů příliš nezapojily. Tento fenomén však může ovlivnit podobu univerzit budoucnosti. S tím souhlasí i instituce, které jsou na on-line výuku specializované.

E-learningový systém Fronter využívá i CEMI

„Věřím, že právě online forma vzdělávání má velký potenciál – pomáhá velmi vytíženým manažerům absolvovat obtížné MBA studium, které by si jinak časově nemohli dovolit,“ míní ředitel institutu CEMI Štěpán Mika. Podle jeho slov v České republice sice stále mezi mnoha lidmi panuje názor, že i při výuce na univerzitách je potřeba sedět ve školních lavicích, avšak budoucnost patří právě online výuce, dostupné co nejširší populaci bez ohledu na místo bydliště a čas výuky a celosvětové trendy (včetně MOOC) to potvrzují.

„Kupříkladu studenti institutu CEMI mají přístup ke studijním materiálům výhradně přes studijní systém Fronter, v rámci kterého komunikují s lektory a spolužáky, ale i získávají informace a materiály ke studiu,“ dodává ředitel Štěpán Mika. Samozřejmostí je prý neustálá snaha modernizace dle aktuálního vývoje a reakcí na podněty ze strany studentů.

Exit mobile version