Uživatelé Adobe Creative Suite zájem o přechod na cloud příliš nemají

Společnost RBC Capital Markets zveřejnila výsledky průzkumu, v němž odpovídalo 284 uživatelů Creative Suite na otázky týkající se jejich možného přechodu na cloudovou verzi tohoto produktu. A výsledky jsou spíše rozpolcené.

Z dotázaných 284 lidí 95 % uvedlo, že neplánují přechod na Creative Cloud, z čehož vyplývá, že značná část uživatelů o cloudovou službu v této podobě nemá zájem. Proč? Dvaasedmdesát procentů respondentů uvedlo, že je to příliš drahé, 56 % dotázaných řeklo, že jim současné řešení vyhovuje a 28 % prohlásilo, že plánuje přejít na konkurenční produkty Adobe. Mezi samotnými uživateli Creative Cloud si Adobe vedlo o něco lépe. Sedmapadesát z nich uvedlo, že jsou se službou „velmi spokojeni“ a pětina je s předplatným „spokojena“. Téměř 90 % dotázaných pak podle svých tvrzení po prvním roce obnovili či plánují obnovit své předplatné.

Ve třetím čtvrtletí Adobe měli 2,8 milionů předplatitelů Creative Cloud. „Creative Cloud využívají asi tři miliony předplatitelů, neboli 23 % aktivní uživatelské základny Adobe,“ uvedl analytik Ross MacMillan z RBC Capital Markets. Díky předplatnému má Adobe zaručeno přísun finančních prostředků, což je velká změna oproti dřívějšímu stavu. Hodnota akcií Adobe se pohybuje na historickém maximu, otázkou však je, co s ní udělá zveřejnění finančních výsledků společnosti za její čtvrté fiskální čtvrtletí, k němuž dojde na konci týdne.

Exit mobile version