V ČR byl spuštěn první e-shop zaměřený výhradně na NFC technologie

Za obchodem, který naleznete na adrese NFCmall.com stojí společnost Inmedity. První elektronický obchod v Česku věnovaný prodeji speciálního vybavení pro podporu bezkontaktní technologie Near Field Communication je určen především pro SMB sektor a drobné spotřebitele, v nabídce má zatím hlavně NFC tagy.

Nokia N9, jeden z mála současných telefonů, který je vybaven NFC. Z dalších zařízení můžeme zmínit například Blackberry Bold 9900, Huawei Ascend Y201, Samsung Galaxy SIII, nebo WP telefony Lumia 820 a 920.

Tagy je možné využít v neplatebních transakcích, a to hlavně v tzv. pasivním režimu. Jejich načtením pomocí mobilního telefonu získá majitel telefonu požadované informace – vizitku, webový odkaz nebo třeba slevový kupón. V základní variantě je lze pořídit již kolem 20 korun. K nejdražším produktům e-shopu naopak patří nejnovější chytré telefony s podporou NFC technologie.

Kromě tagů a pestrého výběrů NFC telefonů nabízí e-shop službu vzdálené správy obsahu NFC tagů. Díky ní mohou uživatelé opakovaně používat stejné štítky pro další použití nebo aplikace, což může být zajímavé hlavně pro menší instituce, které se rozhodnou využívat NFC k marketingovým nebo obchodním účelům (např. k interakci se zákazníkem). Možnosti jejich využití jsou takřka neomezené – v domácnostech, restauracích, muzeích, reklamě, veřejné dopravě, apod.

Výhodou NFC technologií oproti Bluetooth, WiFi a optickým QR kódům je především rychlost získání informace a také jejich bezpečnost. Načtení NFC štítku probíhá během několika milisekund – stačí pouhé přiblížení telefonu na vzdálenost 2 cm. Není potřeba aktivovat spojení nebo spouštět konkrétní aplikaci. Jedná se tedy o velmi pohodlné a jednoduché řešení pro výměnu malého množství informací na krátkou vzdálenost.

NFC technologie se dnes nejvíce využívají v Japonsku, Spojených státech amerických, Dánsku, Velké Británii nebo Irsku – zejména u platebních řešení, méně pak pro elektronické jízdenky, věrnostní programy nebo v mobilním marketingu.

Exit mobile version