V lednu na českém trhu vzniklo asi 500 e-shopů, o 30 % meziročně více

Letos v lednu na českém trhu vzniklo přibližně 500 e-shopů, což bylo o 30 procent meziročně více. Nejčastěji, z 18 procent, byly zakládány e-shopy se zaměřením na hobby, tj. například rybaření, modelářství či zahradničení. V tiskové zprávě o tom dnes ČTK informovala společnost Upgates, která poskytuje řešení pro tvorbu a pronájem internetových obchodů. Celkem podle ní na českém trhu v současné době funguje asi 50.000 e-shopů.

„Začátek roku je pro mnohé podnikavce dobrým důvodem se konečně pustit do realizace svých byznysových nápadů. Nové projekty, které většinou vznikají jako zdroj vedlejšího příjmu k zaměstnání nebo rodičovské, se časem mohou transformovat v hlavní zdroj obživy,“ uvedl marketingový manažer ve společnosti Upgates Michal Benatzky. Přibližně devět z deseti nových e-shopů podle něj překoná první rok podnikání.

Zhruba desetina v lednu připadla na nové e-shopy s oblečením, meziročně ale jejich podíl klesl o pět procentních bodů. Stejné snížení zaznamenaly také e-shopy prodávající jídlo, z nově vzniklých internetových obchodů jich bylo osm procent. Naopak například podíl e-shopů zaměřených na služby, jako je například 3D tisk na míru, potisk reklamních předmětů nebo půjčovny nářadí, ve srovnání s loňskem téměř dvojnásobně vzrostl na šest procent, informovala společnost Upgates.

„Pozorujeme, že nově vznikající e-shopy bývají často poměrně úzce zaměřené. Příkladem může být třeba obchod s elektrickými garnýžemi či sušicími sítěmi na potraviny. I přesto, že obecné spotřebitelské segmenty už jsou zaplněné, stále ještě existuje prostor prorazit s výrobky, které jsou nějakým způsobem unikátní. Takové projekty se nejspíše nestanou masovou záležitostí, ale okruh zákazníků si mohou vybudovat,“ řekl Benatzky.

Obrat e-shopů loni v Česku meziročně klesl o šest procent na 185 miliard korun. Snížil se i počet internetových obchodů, a to o 200 na 49 900, informovaly už dříve on-line vyhledávač Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Obrat a počet e-shopů klesl druhý rok za sebou. Nejlepšího výsledků loni české e-shopy dosáhly v posledním čtvrtletí, kdy po třech čtvrtletích poklesu jejich obrat meziročně vzrostl o dvě procenta. Letošní rok by měl být díky předpokládané stabilizaci spotřebitelské poptávky pro e-shopy úspěšnější, uvedl Benatzky.

Exit mobile version