V největších e-shopech startují na Černý pátek slevové akce

Největší tuzemské e-shopy se dnes připojí k americké tradici a nabídnou na Černý pátek řadu slevových akcí.
Nákupní svátek Black Friday je v USA synonymem rekordních slev a startem vánoční nákupní horečky. Do akce se zapojí například internetové obchody Alza.cz, Kasa.cz či Mall.cz. Slevy dosáhnou desítek procent.

Internetový obchod CZC.cz nabídne ve slevě 300 produktů se slevami až 80 procent. „Na rozdíl od minulého roku letos nespustíme všechny slevy s úderem půlnoci, ale budeme je postupně spouštět v průběhu celého dne,“ říká marketingový ředitel CZC.cz Kamil Demuth. Slevy se budou týkat např. mobilních telefonů, tabletů, notebooků, televizí a fotoaparátů.

Black Friday v tradiční podobě je v USA v kamenných obchodech spojen se zábavou a nákupním šílenstvím, kdy v určitou hodinu jsou zákazníci vpuštěni do obchodu a soutěží mezi sebou o to, kdo rychleji doběhne k nabízenému zboží v akci, jehož počet je limitován. Black Friday je vždy v pátek po Dni díkuvzdání.

V USA obchody na tento den otevírají velmi brzo, v posledních letech v rámci konkurenčního boje některé obchody zahajují prodeje již ve 04:00 ráno. Historie akce včetně pojmenování sahá před rok 1961 do Philadelphie. V USA během Black Friday utratí spotřebitelé průměrně 423 dolarů (9350 Kč) na hlavu. Loni dosáhly tržby obchodníků 57,4 miliardy dolarů.

Kamenné prodejny se v Česku akce většinou neúčastní. „V průběhu roku a zejména nyní před Vánocemi máme spoustu výhodných nabídek, které směřujeme směrem k zákazníkům vždy celý kampaňový týden. Navíc podle nás došlo ke značné devalvaci a nadužívání Černého pátku jako komunikačního nástroje,“ uvedl Petr Jiras z Electro Worldu.

Exit mobile version