Velké banky jsou zabezpečené, pro jiné finanční služby to platit nemusí

IBM X-Force: Finanční instituce byly v roce 2016 nejčastějším cílem útoků.

Divize IBM Security zveřejnila výsledky průzkumu svého týmu IBM X-Force. Vyplývá z nich, že v roce 2016 sektor finančních služeb zaznamenal v porovnání s ostatními odvětvími nejvyšší počet kybernetických útoků. Konkrétně na finanční instituce cílilo o 65 % více útoků než na průměrně velké organizace z ostatních průmyslových odvětví.

V důsledku toho v roce 2016 prudce narostl počet uniklých záznamů finančních služeb – nárůst o 937 % na více než 200 milionů. Navzdory tomu, že finanční odvětví v loňském roce čelilo nejvyššímu počtu útoků, skončilo v porovnání s ostatními až na třetím místě v počtu uniklých dat. Vyplývá to z údajů platformy Threat Intelligence spravované týmem IBM X-Force. Mohou za to pravděpodobně investice do bezpečnostních řešení.

Vidina finančních zisků spojených s firemními a zákaznickými daty, se kterými operují instituce ve finančnictví, přilákala v roce 2016 rekordní pozornost kyberzločinců. Finanční instituce se musely v porovnání s rokem 2015 vypořádat s 29% nárůstem počtu útoků. Kyberzločincům se v roce 2016 podařilo odcizit mnohem více záznamů navzdory tomu, že množství odhalených incidentů, sledovaných službou IBM X-Force, zůstalo meziročně na stejné úrovni.

Největší hrozbou finančních institucí jsou samotní zaměstnanci
Průzkum se také zaměřil na způsoby, jakými byly finanční služby v roce 2016 napadeny. Zjistil, že sektor byl častěji napaden prostřednictvím lidí uvnitř organizace (58 %) nežli lidmi zvenčí (42 procent).

Finanční malware na vzestupu

Výzkumný tým IBM X-Force zjistil, že v roce 2016 došlo k výraznému nárůstu finanční kyberkriminality. Kyberzločinci se za použití malwaru, jako je např. Dridex, Neverquest, GozNym a TrickBot, zaměřili na firemní bankovní účty a služby. Analytici IBM X-Force dále zjistili, že se kyberzločinci v důsledku účinnějšího zabezpečení velkých finančních institucí zaměřili na nové objekty. Za použití malwarové kampaně TrickBot cílí na méně známé značky v odvětví, např. na soukromé banky, správy majetků nebo účty s vysokým objemem peněz.

Exit mobile version