Většina českých firem přestala vzdělávat své zaměstnance

Skoro tři čtvrtiny (71 %) zaměstnanců se v posledním roce v rámci své práce nezúčastnily žádného vzdělávacího kurzu. To je alespoň závěr výzkumu společností FOCUS Marketing & Social Research pro rakouskou vzdělávací společnost WIFI Czech Republic.
Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká je míra zapojení dospělé populace České republiky do programů dalšího vzdělávání a jaký mají vztah k programům celoživotního vzdělávání.

„Výsledky výzkumu nás hodně překvapily. Ve volném čase se v České republice vzdělávalo pouhých 16 procent a z toho pouze 5 procent respondentů pravidelně. Malá kvalifikace zaměstnanců je i jedna z hlavních příčin současné rekordní nezaměstnanosti, protože řada firem tu dlouhodobě nenachází kvalifikovanou pracovní sílu“ přibližuje situaci kolem výzkumu sociolog David Surý z FOCUS Marketing & Social Research.

V Rakousku se pravidelně vzdělává 80 procent lidí
„Podobné špatné výsledky v oblasti celoživotního vzdělávání jsou v Evropě zcela výjimečné. Například v Rakousku, kde je jedna z nejnižších nezaměstnaností, se pravidelně odborně vzdělává přes 80 procent dospělé populace. Lidé tak přijímají daleko lépe inovace a posun v technologiích,“ komentoval výsledky výzkumu ředitel rakouské společnosti WIFI Tomáš Zdechovský, která je vzdělávacím institutem Rakouské hospodářské komory.

„Nejvyšší podíl osob, které se ve volném čase věnují dalšímu vzdělávání, nacházíme paradoxně mezi lidmi s nejvyšším vzděláním, ale také mezi lidmi s vyšším socioekonomickým statusem a osobami na vyšších a odborných postech. Tito lidé jsou však paradoxně nejméně ohroženi nezaměstnaností,“ vysvětluje Zdechovský.

Výzkumu se účastnilo 1022 respondentů, kteří byli vybráni na základě pohlaví, věku, nejvyššího dosaženého vzdělání, velikosti sídla a kraje, kde se nachází jejich bydliště či sociální a ekonomické pozice (vzdělání, zaměstnání a pozice v něm, vybavenost domácnosti definovanými elektrospotřebiči a dalšími předměty).

Exit mobile version