Vlna podvodů se maskuje za zprávy od České pošty

DHL je celosvětově druhou nejčastěji zneužívanou značkou ve phishingových podvodech.

Check Point Research varuje před phishingovými podvody vydávajícími se za zprávy od České pošty. Kampaně využívají domény cekposta[.]cz a ceskaposta[.]serveirc[.]com. 70 % z těchto kampaní bylo zaměřeno na Českou republiku.

Některé phishingové e-maily se snaží přimět uživatele k platbě, jinak nebude (fiktivní) balíček doručen. Jméno odesílatele napodobuje Českou poštu, ale e-mailová adresa s ní zjevně nesouvisí. Po kliknutí na odkaz v e-mailu je uživatel přesměrován na podvodnou stránku (https://ceskaposta[.]serveirc[.]com/Dashboard_global_account/o-ceske-poste/ochrana-osobnich-udaju-gdpr), která také napodobuje platební web České pošty, ale jako aktuální oficiální web úplně nevypadá.

„Podvody zaměřené na přepravní společnosti jsou oblíbeným trikem kyberzločinců. Z naší zprávy ‚Brand Phishing Report‘ například vyplývá, že DHL je celosvětově druhou nejčastěji zneužívanou značkou ve phishingových podvodech. V České republice často vidíme různé lokální mutace těchto triků, které se vydávají za zprávy od České pošty a snaží se zmást uživatele. Útočníci se často snaží vzbudit emoce a vystresovat uživatele, aby jednal rychle, bez přemýšlení a podcenil rizika a nevěnoval tolik pozornost detailům, včetně jazyka. Při žádostech o platbu se většinou jedná o malé částky, aby se zvýšila šance na zaplacení. S blížící se nákupní sezónou můžeme očekávat, že podobných podvodů bude přibývat. Když potřebujete sledovat zásilku, vždy jděte přímo na stránky přepravní společnosti a nikdy neklikejte na odkazy v podobných e-mailech,“ uvedl Pavel Krejčí, Security Engineer v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Exit mobile version