Vodafone zvýšil tržby za služby, na největším trhu v Německu mu ale klesly

Globální telekomunikační společnost Vodafone Group zvýšila v prvním čtvrtletí svého finančního roku tržby za poskytnuté služby o 2,5 procenta na 9,51 miliardy eur (přes 233 miliard Kč). K růstu přispěla vysoká inflace v Turecku, naopak na klíčovém trhu v Německu firmě tržby o půl procenta klesly. Skupina, která má hlavní sídlo v Británii, to uvedla ve své dnešní zprávě.

V Německu čtvrtletní tržby za poskytnuté služby klesly pod 2,86 miliardy eur (70,1 miliardy Kč), zejména kvůli ztrátám u poskytování širokopásmových internetových služeb a televize. V Německu totiž změnili zákon, takže už není možné automaticky zákazníkům obnovovat smlouvy. Očekávání nesplnil ani nový IT systém, uvedla agentura Reuters. Management ale tvrdí, že činí kroky k tomu, aby situaci v Německu stabilizoval.

Německo je pro Vodafone zdaleka největším trhem. Počet zákazníků tam ale firmě klesl o 79.000, což je i hlavní důvod poklesu tržeb za poskytnuté služby. Vodafone uvedl, že pokles počtu zákazníků není tak výrazný jako v předchozím čtvrtletí, protože odstranil technické problémy. Podle managementu odeznívá i dopad úbytku předplatitelů služeb související s novým zákonem, který začal platit v prosinci. První čtvrtletí finančního roku 2023 firma uzavřela 30. června.

Celkové tržby skupiny Vodafone pak v prvním finančním čtvrtletí vzrostly o 2,5 procenta. Přispěla k tomu jednak vysoká inflace v Turecku, jednak solidní výkon v Británii. Management uvedl, že firma je na cestě ke splnění cílů stanovených na celý rok.

Akcie společnosti Vodafone na burze v Londýně před polednem odepisovaly zhruba 0,2 procenta na 129 pencí. Roční maximum je těsně nad 141 pencí a je ze začátku února.

Vodafone podniká i v České republice, kde v roce 2019 koupil největší kabelovou síť UPC. Vodafone v Česku ve finančním roce 2021, který skončil loni v březnu, vykázal zisk 1,25 miliardy korun. To je o 14 procent méně než v předchozím roce.

Exit mobile version