Volkswagen doufá, že pomocí technologie WirelessCar zajistí výměnu dat mezi operačními systémy ve vozech.
Automobilový koncern Volkswagen se chystá připojovat své vozy k internetu. Koupí proto od švédského rivala Volvo za 1,1 miliardy švédských korun (2,7 miliardy Kč) 75,1procentní podíl ve firmě WirelessCar specializované na vývoj digitálních služeb v oblasti automobilového řízení. VW oznámil, že obchod by se měl uskutečnit v první polovině příštího roku, schválit jej ještě musejí dozorčí orgány.
WirelessCar provozuje vlastní digitální platformu a vyvíjí digitální služby v oblasti fakturace – na příklad pro odečet mýta, nebo bezpečnostní a nouzově zásahové služby. Celosvětově zaměstnává 370 specialistů na IT a aktivně připojeno je jejím prostřednictvím více než 3,5 milionu aut. Mezi její zákazníky patří automobilky Jaguar Land Rover, Daimler, Nissan a Volvo Cars. Tržby WirelessCar by letos podle Volva měly činit 500 milionů SEK.
Volkswagen doufá, že se mu za pomoci technologie od WirelessCar podaří nabídnout zákazníkům služby s přidanou hodnotou a že mu umožní bezpečnou a stabilní výměnu dat mezi operačními systémy v jeho vozech a cloudovou platformou, kterou vyvíjí společně s Microsoftem.