Výdaje na bannerovou reklamu loni klesly na 6,3 miliardy Kč

Výdaje do internetové display reklamy v ceníkových cenách v loňském roce klesly meziročně zhruba o tři procenta na 6,3 miliardy korun. Výdaje byly nižší především v první polovině roku. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere. V ceníkových cenách nejsou zohledněné slevy.
V prosinci vzrostla bannerová inzerce meziročně o šest procent na 664 milionů korun. Proti předchozímu měsíci ale výdaje o zhruba 76 milionů klesly. Největším zadavatelem byl internetový obchod Alza.cz.

Alza.cz v prosinci utratila za bannerovou reklamu 29,8 milionu korun. Na druhé příčce skončil s inzercí za 20,1 milionu korun další internetový obchodník Internet Mall. Třetím největším zadavatelem byla společnost Naspers OCS Czech Republic s reklamním prostorem v hodnotě 18,7 milionu korun.

Největší část z reklamních příjmů získal Seznam.cz, a to zhruba 281 milionů korun, což byl jedenáctiprocentní pokles proti listopadu. Vydavatelství Economia vydělalo v prosinci na internetové reklamě 80,7 milionu korun, meziměsíčně o 22 procent více. Třetí skončilo vydavatelství Mafra s příjmy ve výši 56,8 milionu korun.

TOP 10 provozovatelů – inzertní výkon v prosinci 2015:

(Provozovatel, inzertní výkon CELKEM, meziměsíční změna v %)

Seznam.cz: 281,002.000 Kč (-11 %)

Economia: 80,719.000 Kč (22 %)

Mafra: 56,876.000 Kč (-15 %)

Mladá fronta: 44,409.000 Kč (-3 %)

Allegro AdMarket: 31,531.000 Kč (2 %)

FTV Prima: 28,723.000 Kč (-42 %)

CZECH NEWS CENTER: 26,980.000 Kč (-17 %)

CET 21: 25,144.000 Kč (-17 %)

Impression Media: 22,819.000 Kč (-6 %)

AdActive.cz: 20,588.000 Kč (-32 %)

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, 11/2015 – 12/2015

Exit mobile version