Výdaje na marketingovou analytiku i CX klesnou

Gartner: změny v chování zákazníků a technologická inovace představují hrozbu pro stávající marketingové strategie.
Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí, z nichž například vyplývá, že hlavní prioritou marketingu se během tří let stane ziskovost, většina podniků bude nucena osekat marketingovou analytiku na polovinu a významně vzroste význam AI a autonomních systémů při tvorbě a distribuci reklamního obsahu.

Některé z prognóz:

Do roku 2022 nahradí ziskovost, coby hlavní strategická priorita vedení marketingu, zákaznickou zkušenost (CX, customer experience). Investice do CX programů řízených marketingem tak poklesnou o 25 %.

Do roku 2022 začne více než 30 % tvůrců digitálního reklamního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí AI.

Do roku 2023 oseká 60 % marketingových ředitelů svá marketingově-analytická oddělení či týmy o 50 %, protože se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.

Do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Značky a firmy tak přejdou na kratší formáty video reklamy.

Tyto předpovědi byly publikovány a podrobně rozebrány ve studii Predicts 2019: Marketing Seeks a New Equilibrium.

Exit mobile version