Vyhledávání Google čeká proměna v duchu sémantického webu

Světová jednička ve vyhledávání plánuje v nejbližších měsících další radikální změnu ve svém hlavním produktu. Tentokrát se bude jednat o posun směrem k tzv. sémantickému vyhledávání, které bývá někdy nesprávně označováno jako Web 3.0.

Oproti současnému přístupu se jedná zejména o změnu v uživatelské zkušenosti. Zatímco nyní se musel do značné míry uživatel učit „jazyk“ (syntax a logiku dotazů) vyhledávače, sémantické vyhledávání se snaží přiblížit běžnému fungování lidského jazyka.

To se projevuje například tím, že se vyhledávač na základě své znalostní databáze snaží interpretovat také význam hledaného výrazu a zasadit ho do nejpravděpodobnějšího kontextu. Ve výsledcích pak nenabízí pouze fulltextový přehled, ale právě kategorie různých kontextů, nebo rovnou nejpravděpodobnější odpověď. S tímto typem vyhledávání již několik let experimentuje například vyhledávač Wolframom Alpha, dlužno ale podotknout, že s poněkud rozpačitými výsledky.

Novinka by měla mít významný dopad přibližně asi na 10 až 20 procent dotazů.

Zdroj: WSJ

Exit mobile version