Výnosy O2 se v roce 2019 zvýšily meziročně o 2 % na 38,8 mld. Kč

O2 uvádí, že nové mobilní, televizní i internetové tarify přinesly v roce 2019 rekordní nárůst zákazníků.

Celkové konsolidované provozní výnosy společnosti O2 dosáhly v roce 2019 celkově 38 760 mil.Kč, meziročně o 2,0 % více, výnosy rostly ve všech segmentech. V České republice se zvýšily o 2,1 % na 31 347 mil. Kč, a to díky 3,5% růstu výnosů segmentu pevných linek na 11 136 mil. Kč a meziročně o 1,3 % vyšším výnosům v mobilním segmentu, které dosáhly částky 20 211 mil. Kč. Hlavními zdroji nárůstu byla mobilní data, finanční služby, O2 TV a prodej zařízení.

Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy v roce 2019 o 2,0 % na 298 mil. eur. V českých korunách dosáhly provozní výnosy celkem 7 647 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst o 2,2 %. Podobně jako v České republice stály za tímto nárůstem především vyšší výnosy z mobilních datových služeb.

Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl v roce 2019 meziročně o 13,0 % na 12 619 mil. Kč díky nárůstu výnosů, meziročně stejným celkovým nákladům a pozitivnímu vlivu nového účetního standardu IFRS 16. V České republice vzrostl provozní zisk EBITDA meziročně o 11,8 % na 9 513 mil. Kč, zatímco na Slovensku se zvýšil o 18,7 % na 3 152 mil. Kč (+18,6 % na 123 mil. eur). Konsolidovaná EBITDA marže vzrostla meziročně o 3,2 procentního bodu a v roce 2019 dosáhla 32,6 %.

Konsolidovaný čistý zisk v roce 2019 vzrostl meziročně o 0,2 % na 5 460 mil. Kč. Pozitivní vliv investic do růstových oblastí realizovaných v roce 2018 v kombinaci s novou produktovou nabídkou a úspěšnou vánoční kampaní se naplno projevil ve výsledcích za čtvrté čtvrtletí 2019, ve kterém čistý zisk vzrostl meziročně o 16,7 %.

„V roce 2019 jsme zlepšili nabídku všech klíčových služeb. Kromě neomezených tarifů jsme představili nové tarify internetu na doma a O2 TV. Zvyšující se počet zákazníků u všech služeb potvrzuje, že naše rozhodnutí bylo správné. Růstu nadále pomáhají balíčky O2 Spolu,“ komentuje výsledky předseda představenstva a generální ředitel O2 Jindřich Fremuth a pokračuje: „Počet zákazníků nejvíce rostl u O2 TV. Naši internetovou televizi si zákazníci často pořizují, aby nemuseli řešit přechod na DVB-T2. I proto jsme zaznamenali nejrychlejší nárůst počtu zákazníků v posledním čtvrtletí.“

„Investice v roce 2018 mířily do růstových oblastí, což se projevilo zvýšením provozního zisku v roce 2019,“ uvádí Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2, a dodává: „Tyto investice navýšily účetní odpisy a negativně tak ovlivnily náš čistý zisk, i ten však v průběhu roku již vykazoval pozitivní trend.“

Exit mobile version