Výrobce smartphonů Xiaomi zvýšil zisk, tržby vzrostly jen málo

Čínský výrobce smartphonů Xiaomi ve třetím čtvrtletí zvýšil meziročně čistý zisk o 38,8 procenta na 3,47 miliardy jüanů (11,5 miliardy Kč). Nárůst tržeb byl ale zatím nejnižší, jaký firma pamatuje. Čínský trh s chytrými telefony, jehož největší část patří čínské firmě Huawei, se totiž potýká s vleklým útlumem prodeje.

Tržby za uplynulé čtvrtletí podnik meziročně zvýšil o 5,5 procenta na 53,66 miliardy jüanů (přes 177 miliard Kč). Výsledek se příliš nelišil od předpokladů analytiků.

Poptávka po chytrých telefonech teď v Číně klesá, uživatelé si totiž nechávají přístroje déle, uvedla agentura Reuters. Číňané při nákupu sahají na znamení podpory spíše po značce Huawei, která v květnu skončila ve Spojených státech na černé listině. Američané firmu Huawei podezírají ze špionáže pro čínskou vládu, což podnik popírá.

Ve druhém čtvrtletí měl Huawei podle průzkumu společnosti Counterpoint 36 procent trhu s chytrými telefony v Číně, zatímco firmy Vivo a Oppo měly druhé a třetí místo zhruba s 19 procenty. Xiaomi ovládala 12 procent.

Prodej přístrojů Xiaomi čínským spotřebitelům se za poslední tři měsíce snížil o třetinu, zatímco v případě Huawei se o dvě třetiny zvýšil, uvedla výzkumná společnost Canalys. Celkový odbyt klesl o tři procenta.

Firmě Xiaomi, které se přezdívá čínský Apple, sice nejvíce peněz plyne z prodeje chytrých telefonů, firma se ale snaží posilovat svou internetovou divizi, která vydělává zejména prodejem internetové reklamy. Tržby této divize se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o 12,3 procenta na 5,31 miliard jüanů. Znamená to desetinu zisků firmy, tedy stejný podíl jako při vstupu společnosti na burzu v červenci 2018.

Exit mobile version