Výrobci displejů pro tablety údajně úpí pod tlakem na další snižování cen

Marže výrobců zobrazovacích panelů pro mobilní zařízení (chytré telefony, tablety) klesají prakticky kontinuálně, nyní se ale tlak firem, které zařízení kompletují, ještě výrazněji zesiluje, tvrdí to alespoň ve včerejším vydání server Digitimes.

Pozorovatelé, které má asijský insiderský deník ve firmách, se shodují, že je ve třetím čtvrtletí na dodavatele komponent stupňován cenový tlak ze strany výrobců koncových zařízení. Ti navíc nevykazují prakticky žádnou loajalitu, takže dodavatele dohánějí k mnohem agresivnější soutěži, jenž je alespoň pro firmy bez státních investic leckdy vražedná. Děje se tak i napříč jinak stoupajícím prodejům tabletů, v koncovém prodeji.

Jen pro letošní rok se očekává nárůst prodejů tabletů o 240 až 250 milionů kusů, příjmy výrobců komponent ale mají díky tlakům na cenu růst pouze minimálně. Hlavní problém spočívá v tom, že displej tvoří až 40 % ceny hotového zařízení a proto jsou jejich výrobci pro značkové prodejce největším trnem v oku.

Současná cena značkového tabletu vychází na světových trzích v průměru na 129 dolarů, náklady na „bílou krabici“, neboli s komponent smontovaný produkt ale vycházejí pouze na 49 dolarů, je zde tedy pro koncové výrobce poměrně velký manévrovací prostor dodávat na trh ultralevná zařízení s minimální marží a vysokým obratem. Má to ale háček, snižování koncové ceny produktu by se podle pravidel obchodu mělo dynamicky projevit také na ceně dodávaných komponent. Jak totiž praví jedna ze základních obchodnických pouček – peníze se vydělávají v nákupu, koncovou cenu určuje trh.

Výrobci panelů jsou také skeptičtí, co se týče prodejů displejů pro jejich dřívější hlaví odběratele – výrobu monitorů a PC.

Exit mobile version