Využívání sociálních médií se mění

Podíl Čechů, kteří nejsou na sociálních sítích, stoupl na 7,6 %.
Podíl Čechů, kteří nepoužívají žádnou sociální síť, se letos zvýšil o 4,5 procentního bodu na 7,6 procenta. Zároveň ale narostlo množství sociálních sítí na jednoho uživatele. Loni mělo účet na třech a více sociálních sítích 39 procent českých uživatelů internetu, letos to je 69 procent. Vyplývá to z nového průzkumu AMI Digital Index, který na přelomu března a dubna realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

„Sociální média jsou nadále silným komunikačním kanálem. Lidé si už ale podle všeho více vybírají, která a jak intenzivně chtějí používat. Nedochází proto k dalšímu růstu času tráveného na sociálních sítích, spíše se mění jeho struktura. Oproti loňskému roku uživatelé dělí svoji pozornost mezi výrazně více sociálních médií,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Narůstá množství těch, kteří mají účet na více sociálních sítích. Procento uživatelů s účtem na pěti a více sociálních sítích, kterých je v Česku nyní již 22 procent, se oproti roku 2016 zdvojnásobilo.

Nejznámější sociální sítí je YouTube, kterou zná 98 procent uživatelů, druhý Facebook 97 procent a Google+ 91 procent. Následuje Instagram (81 procent) a Twitter (81 procent).

Výrazným trendem je skokový nárůst popularity sociálních sítí s primárně obrazovým obsahem v čele s Instagramem, jeho funkcí Stories a ve sledovaném období i se Snapchatem. Uživatelská základna narostla u obou sítí, Instagramu se ale očividně vedlo výrazně lépe. Za necelých šest měsíců, co Instagram svou novou funkci spustil, se Stories na Snapchat stihly dotáhnout. Instagram Stories zná už zhruba 43 procent českých uživatelů internetu, Snapchat 52 procent, opakovaně je ale podle průzkumu použilo 11, respektive deset procent dotázaných.

Poznámka Pavel Houser: Předpokládejme, že těch 7,6 % se míní mezi uživateli Internetu?

Exit mobile version