Xiaomi investuje miliardu dolarů do tvorby obsahu pro chytré TV

Čínská společnost Xiaomi včera představila svůj záměr investovat miliardu dolarů do vývoje obsahu pro tzv. chytré televizory set-top boxy.

Xiaomi vstoupilo na trh s televizory teprve před rokem se svou řadou Mi TV a set-top boxy Mi Box. Na počátku tohoto roku čínská společnost představila TV s úhlopříčkou 125 cm a 4K rozlišením, jež se má prodávat za necelých patnáct tisíc korun a v srpnu podepsala dohodu s firmou Ouya, která na chytrá zařízení Xiaomi v obývacích pokojích dodá hry. Čínská společnost je úspěšná také na trhu s mobilními zařízeními – podle statistik IDC z minulého týdny je nyní třetím největším výrobcem smartphonů na světě.

Podle expertů tak konkurenční výrobci nyní pozorně sledují, s čím Xiaomi příjde nyní. Kromě investice ve výši jedné miliardy dolarů do tvorby digitálního obsahu Xiaomi také oznámilo, že se jejím viceprezidentem pro investice do obsahu stane Cheng Tong, jenž byl dříve šéfem webového portálu Sina. V souvislosti s televizory je třeba dodat, že Čína je již několik let pro hollywoodská studia druhým největším trhem světě.

Exit mobile version