YouTube oslavilo desáté narozeniny

Včera to bylo deset let ode dne, kdy byl na portál YouTube, který nyní vlastní Google, nahrán první videoklip. Přestože je v současné době YouTube v oblasti přehrávání videa dominantním hráčem na trhu, roste mu silná konkurence.

Společnost Facebook tuto středu uvedla, že na její sociální síti uživatelé zhlédnou 4 miliardy videí denně, zatímco v lednu to byly 3 miliardy videí denně a v září minulého roku pouhá miliarda. I díky tomu řada analytiků na Wall Street předpovídá, že hodnota akcií Facebooku poroste. Jak uvádí agentura Reuters, reklama ve videích je podle analytiků jednou z nejslibnějších oblastí, díky níž budou příjmy Facebooku v budoucnu růst. Společnost Brokerage Cowen odhaduje, že příjmy Facebooku z reklamy ve videích v tomto roce dosáhnou miliardy dolarů. Za dramatickým nárůstem počtu videí zhlédnutých na Facebooku stojí především automatické přehrávání videí, které americká společnost spustila v minulém roce. Nutno také podotknout, že aby Facebook video evidoval jako „zhlédnuté“, stačí, aby se na něj uživatel díval pouze tři sekundy.

I když Google pravidelně nezveřejňuje počet zhlédnutých videí na YouTube nebo jeho příjmy, jeho představitelé potvrdili dosažení 4 miliard zhlédnutí již v lednu 2012. Podle odhadů Brokerage Cowen dosáhne počet denních zhlédnutí videí na YouTube na konci roku 7,9 miliard denně.

Exit mobile version