Z Facebooku mizí clickjacking, nahrazují jej nové techniky

Útočníci, kteří se pohybují na Facebooku, pomalu opouštějí metodu podstrčení škodlivého kódu umístěného na útočné www stránce (clickjacking) a přesouvají se do oblasti sociálního inženýrství. Využívají uživatelů Facebooku, kteří rádi sdílejí webové odkazy.

Vzhledem k tomu, že aktivity útočníků, kteří používají clickjacking, sledujeme, všimli jsme si, že se výrazně snížilo používání skriptů, které samy automaticky odesílají zprávy na uživatelovu zeď. Místo toho používají nový trik – nalákají uživatele, aby sdílel jejich link, obvykle se jedná o video.
Příkladem je manželství americké celebrity Kim Kardashian a basketbalisty Krise Humphriese, které skončilo po 72 dnech a je v současnosti ve Spojených státech téma, o kterém se v médiích nejvíce mluví. Podvodníci neváhali ani minutu a hned toho využili.

Uživateli je nabídnuto falešné video s Kardashian a Humphriesem. V minulosti by uživatel na video kliknul a to by se s pomocí clickjackingu poslalo na jeho zeď. Dnešní podvodníci uživatele pouze požádají, aby video nasdílel.
Pak musí uživatel většinou vyplnit nějaký průzkum, aby si mohl video prohlédnout.

Je úplně jedno, kolik takových výzkumů nebo anket vyplníte, kolik věcí si zaregistrujete, video stejně nikdy neuvidíte.

Zdroj: report AVG

Exit mobile version