Začátky Facebooku na burze nebyly nejlepší

Před pěti lety, 18. května 2012, vstoupila na burzu největší světová sociální síť Facebook.
Nejočekávanější burzovní debut roku byl ale zklamáním pro investory a analytiky, protože se předpokládalo, že akcie stoupnou o desítky procent. Upisovací cena akcií byla stanovena na 38 dolarů, hned první den kurz vystoupil až ke 45 dolarům. Od té doby ale akcie prakticky jen klesaly a 4. září 2012 se jejich cena kvůli obavám o vyhlídky podniku propadla až na 17,55 dolaru.

Firma prodejem akcií získala minimálně 16 miliard dolarů (asi 324 miliard Kč) a během následujících čtvrtletí Facebook začal investorům dokazovat, že je schopen vytvářet příjmy z reklamy, čemuž později napomohlo i rozšíření její služby pro využití ve smartphonech. V říjnu 2015 akcie společnosti poprvé překročily symbolickou hranici 100 dolarů.

Historie Facebooku sahá do roku 2004, kdy ho založil student Harvardovy univerzity Mark Zuckerberg se svými dvěma spolužáky jako místo pro setkávání spolužáků a učitelů z jeho školy na internetu. K Harvardu se nejprve přidaly další vysoké školy, teprve v září 2005 přibyly americké středoškolské instituce a až v září 2006 se Facebook otevřel všem. Facebook měl na konci uplynulého čtvrtletí 1,94 miliardy aktivních měsíčních uživatelů, o 17 procent více než před rokem. Zhruba 90 procent uživatelů Facebooku se připojuje prostřednictvím mobilních přístrojů.

Exit mobile version