Zákazníci nechali před Vánoci na Internetu 18 a půl miliardy korun

Zákazníci nechali před Vánoci v kasách e-shopů přes 18 a půl miliardy korun. Vánoční nákupy významně ovlivnila intervence ČNB, díky níž začali lidé nakupovat vánoční dárky předčasně. Rekordních údajů dosahovaly také nákupy přes mobilní telefony.
Vánoční sezónu významně ovlivnil zásah ČNB, která začátkem listopadu vyhlásila intervenci. „Také díky tomu začali na Internetu nakupovat zákazníci s předstihem. V týdnu po vyhlášení intervence utratili zákazníci na internetu téměř 2 miliardy korun,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. „Tržby obchodníků během vánočního trhu vzrostly oproti loňsku o očekávaných 15 %. Zákazníci utratili přes 18 a půl miliardy korun,“ doplňuje.

Za prodejně nejsilnější den vánoční sezóny bývá označováno druhé prosincové pondělí, v roce 2013 tomu tak nebylo. „Prodejně nejsilnějším dnem bylo až třetí prosincové pondělí 16. 12. V tento den utratili zákazníci na Internetu zhruba 650 miliónů korun,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: „Ačkoliv intervence odstartovala vánoční nákupy dřív, určitě dřív nekončily. Mnoho zákazníků nechávalo nákupy i na Internetu na poslední chvíli. Dvě pětiny e-shopů nabízely garanci dodání do Vánoc ještě při objednání pouhé 4 dny před Štědrým dnem.“ Mezi hity Vánoc patřil dlouhodobě oblíbený mobilní telefon Samsung Galaxy S 3 mini, Playstation 4 a Sony Xperia L. Velmi oblíbené byly také parfémy.

Rekordních čísel dosahovaly také nákupy přes mobilní zařízení. „Zákazníci na Aukru utratili jenom za vánoční dárky nakoupené přes mobilní zařízení zhruba 70 miliónů korun,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz. „Počet nákupů přes mobilní telefony se před Vánoci vyšplhal na dvojnásobek loňského roku,“ dodává.

Exit mobile version