Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností.
Naprostá většina spotřebitelů – 93 % – dává při schvalování plateb nebo jiných finančních služeb přednost biometrickému ověření totožnosti před zadáváním hesla.
Zavádění technologie biometrického ověřování do praxe ovšem pokulhává.

V bankách ale 36 % manažerů v pozicích, jež rozhodující o zavádění mobilních biometrických technologií, přiznává nedostatek zkušeností.

Studie Mobile Biometrics in Financial Services: A Five Factor Framework společnosti MasterCard a Oxford University považuje za klíčové faktory pro zavádění biometrických technologií výkon, použitelnost, univerzálnost, zabezpečení a soukromí.

Letos na jaře Mastercard uvedl platební kartu se zabudovanou technologií ověření otisku prstu. Zkušební provoz se uskutečnil v Jihoafrické republice.

V Česku považuje 57 procent oslovených spotřebitelů biometrické ověření plateb za bezpečné, i když je zatím používají pouhá 3 % z nich, vyplývá z loňské studie Mastercard.

Exit mobile version