Zisk i tržby Xiaomi navzdory koronakrizi vzrostly

Xiaomi a jiní menší čínští konkurenti Huawei obrátili svůj zájem na zahraniční trhy.

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi zvýšil ve druhém čtvrtletí zisk o 129,8 procenta na 4,49 miliardy jüanů (14,5 miliardy Kč). Navzdory koronavirové krizi mu vzrostly i tržby a to přesto, že prodej smartphonů v zahraničí kvůli pandemii klesl. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení.

Tržby vzrostly během tří měsíců do konce června meziročně o 3,1 procenta na 53,54 miliardy jüanů (172,8 miliardy Kč). Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je odhadovali jen na 51,41 miliardy jüanů (165,9 miliardy Kč).

Výnosy z prodeje smartphonů, které tvoří téměř dvě třetiny tržeb podniku, klesly o 1,2 procenta na 31,6 miliardy jüanů (102 miliard Kč). V zahraničí se ale dařilo prémiovým telefonům, jejichž prodej meziročně vzrostl o 99,2 procenta.

Kromě chytrých telefonů prodává Xiaomi také internetovou reklamu a další spotřebitelský hardware. V posledních několika letech čelí společnost na domácím trhu silné konkurenci ze strany větší firmy Huawei. Čínský trh s chytrými telefony také klesá. Xiaomi a jiní menší čínští konkurenti proto obrátili svůj zájem na zahraniční trhy, aby vykompenzovali slabší výkon doma.

Celosvětový prodej chytrých telefonů konečným uživatelům se ve druhém čtvrtletí kvůli koronavirové krizi meziročně snížil o 20 procent na 295 milionů přístrojů. Jedničkou na trhu byla podle firmy Gartner jihokorejská společnost Samsung, těsně za ní následovala právě Huawei.

Exit mobile version